Viser søkeresultater 31 til 40 av 78
-
15-11-06, 09:39 #31
Ja, det er en del andre som har postet samme spørsmål på andre forums.
Det er sånn noen ganger.
Også, hvis man øker dosen så vil TSH gå ned og skjoldkjertelen produserer mindre (mange har en del restproduksjon) og da vil ft4 gå ned.
Hos meg så gikk ft4 ned når jeg begynte med liothyronin. Hos andre også. Og på et visst punkt så går TSH rett ned hos meg. Uten å være overdosert. Men andre er overdosert da.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum om rare ting med vinter og mindre lys
-
15-11-06, 13:54 #32
hæ? jeg skjønner ingenting:=)
så det du sier at det er ikke noe vits å gå til legen med mindre formen blir dårligere?
betyr dette at egentlig så kan produksjonen være normal, men at det ikke synes helt på prøvene?
eller at jeg var uner/overdosert? merker iallefall ikke noe til overdosering, og jeg pleier vanligsvis å bli skikkelig skjelven og rar av det.
hm....mange undringer her....
-
15-11-06, 14:28 #33
Teoretisk sett så ville jeg prøvd å få opp ft4 med mendre jeg visste jeg hadde en infekjson , f.eks i bihulene, som jo gjør at ft4 blir lavt. Alle sykdommer og infeksjoner kan senke ft4 for en stund så det må man alltid ta i betraktning. Jeg ville prøvd å komme opp i en ft4 jeg visste jeg har det bra på.
Personlig så merker jeg godt at jeg må over midtpunktet. Det er individuelt hvor man må ha ft4.
Og noen kan ha lav ft4 bare ft3 er rimelig høyt.
Jeg kan ikke ha ft3 i nedre halvdel, bår bare brain fog og depresjon.
Men på en laver dosee (75µg) og TSH nær 2 så har jeg nesten ikke brain fog, men andre hypo-symptomer. Med 100µg blir brain fog ille og ft3 går ned....det er uventede ting som kan skje.
(løsningen for meg er å ta både t4 og t3 og i en del høyere dose for å få ft4 og ft3 over midtpunktet)
nora
-
15-11-06, 17:58 #34
Mine egne erfaringer er vel at stoffskifteprøvene hos legen er overflødige.
De vet jo ikke hvor høyt du må opp på din fT4-skala.
Syns det hadde vært mye mer realt av dem å si det rett ut.
Jeg tror det er slik at blodprøver kan rettlede litt i starten så du får greie på en nogenlunde dosering.
Denne finner du på et halvt år. Etter den tid er det opp til deg å finne den beste dosen for deg.
Og det burde dem være ærlige nok til å si.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-06, 10:37 #35
Når jeg begynte med behandlingen så gikk mitt FT4 også ned en liten stund. Men det bedret seg med tiden og med oppjustering av medisiner.
-
16-11-06, 14:54 #36
menæh...ja....jeg skjønner fortsatt ingenting hehe:=)
så for å oppsummere: ikke noe fasit, uvisst osv. Nei, jeg har jo ikke peiling på hva som er idellt for meg da jeg egentlig aldri har vært fornøyd med formen.
dvs, den bruker å være ganske grei i ukene mens jeg nettopp har ebgynt med oppdosering, og så går det etterhvert litt tilbake igjen.
snodige saker
men jeg jan jo iallefall konstatere at jeg blir myyye verre av å la være, så
tror igrunnen ikke jeg gidder å gå til legen ennå, hva skal han si liksom...jeg merker uansett en forbedring når jeg øker, og det er jo bra
men: når skal jeg slutte å øke? si at t4 ikke blir høyere tross økning i medisin- da blir det jo teit å se seg blind på prøvereslutater?
tar jeg feil når man kan få restkjertelen til å "lammes" ved å bruke unødig medisin? er ikke idealsituasjonen hvis man bare kompenserer for det den ikke klarer selv?
eller har jeg misforstått det hele?
-
16-11-06, 15:18 #37
Eg tror at mange av oss herinne har opplevd det samme. Vi starter på Levaxin, TSH går ned og det samme skjer med FT4. Formen er bedre rett etter doseøkning for så bli litt verre igjen. Det er sikkert noe med at tilførselen av Levaxin påvirker TSH som reagerer med å synke "for mye". Resultatet blir at man må øke dosen ytterligere inntil man finner balansen og får den FT4 som man trenger. En annen ting er at etterhvert som formen blir bedre så blir man ofte mere aktiv, noen får en høyere temperatur, og forbruker derfor mere FT4 (eller rettere FT3), slik at man trenger en doseøkning.
Dette er hormoner som driver og påvirker hverandre og det kan ta tid før de oppnår en likevekt etter justeringer. Rådet er å skynde seg langsomt.
-
09-02-07, 10:59 #38
dårligere prøveresultater men god form??
jeg gir meg over. kommer aldri til å fatte meg på dette stoffskiftet:=)
etter endel år med å være mest dårlig i form, n det å ta seg veldig opp når jeg tok mer medisiner for godt over et halvt år siden. sluttet samtidig med ppiller.
formen har igrunnen holdt seg nogenlunde bra bortsett fra den måneden når jeg begynte på pillene igjen.., så jeg sluttet og er heldigvis ikke så trøtt lengre:=)
men poenget mitt er: vanligvis er jeg ikke så veldig i form når t4 er på 13 og under, og når jeg ringte i dag for prøveresultatene var de 13.
og det synes jeg var rart siden jeg føler formen er veldig grei??
skal sies at jeg har endret litegranne på kosthold med litt mindre brød, litt mer grønnsaker og maaasse mer frukt.
og nå som jeg har begynt med trening igjen etter ett års opphold ble jeg så overrasket over at jeg ikke blir helt gåen i energien?
juuhuu!!!
flere her som har helt ulik form på samme prøveresultater?
eller kan det være p pillene jeg har brukt i ti år som har tullet med både form og medisinopptak?
-
09-02-07, 12:13 #39
jeg hadde sist en T4 på 33 jeg... og må bare si ay jeg føler meg MYE bedre på denne hypre måten enn der jeg vistnok SKAL være...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
12-02-07, 15:28 #40
å inni...det var høyt!!!!men hvis du føler deg bra så er det vel greit? eller:=)
Lignende tråder
-
Jeg har rett og slett fått legeangst
Av maika i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 25-01-11, 19:06 -
Jippi! Dette går rett vei! God Jul :)
Av Ninni i forumet SolskinnshistorierSvar: 4Siste melding: 24-12-06, 00:21 -
Dette forumet er rett og slett genialt!
Av isa1 i forumet Om forumet genereltSvar: 1Siste melding: 13-07-05, 23:22
Svar med sitat
Bokmerker