Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 51

Tråd: svimmelhet

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Fant denne litt gamle tråden om fjernhetsfølelse. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det Madonna skriver her.

Nora skriver at man bør kutte ut kaffe hvis man har lav cortisol. Men et annet sted på forumet står det at man bør drikke mye kaffe hvis man har lav cortisol. Hva er rett?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: SVIMMELHET

Sitat Opprinnelig skrevet av madonna
    Mitt problem er at jeg er så plaget med svimmelhet/ørhet. Det er ikke slik svimmelhet slik at jeg føler at jeg svimer av, men mer en veldig fjernhetsfølelse, etterfulgt av tretthet og mer svimmelhet. Dette hindrer meg selvfølgelig i jobb og jeg kan jo ikke kjøre bil i slik tilstand; det syns jeg ikke er forsvarlig. Noen flere som har slike plager og evnt. hva er gjort av undersøkelser på dere?
    Jeg har det slik ofte, men var verre på Levaxin enn jeg er nå på Armour. Jeg blir svimmel når jeg går ned trapper, men også helt plutselig et "anfall" når jeg er ute og går.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg hadde litt av dette når jeg gikk på 2,5 G med Armour nå, jeg endret dosen til 2 G Armour og 50 mcg levaxin, så ble det borte, kanskje bare tilfeldig, for jeg blir ekstremt plaget når jeg har vært på f.eks dansketur hvor det har vært endel bølger....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har også denne svimmelheten. Har ikke funnet årsaken til den jeg heller. Men jeg er ikke så hardt angrepet så det går an å leve med det
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

En slik svimmelhet var jeg også plaget med svært lenge. Trodde jeg skulle "tippe" til tider Det var ekkelt og skremmende. Ã… kjøre bil var uaktuelt!

Stress gjorde det definitivt værre - og hvis jeg ikke fikk i meg mat på en stund sluttet det meste å virke. Klarte ikke finne ord og jeg snakket uklart og tregt. Ting ble jo heller ikke bedre av at jeg ikke fikk sove i mer enn 3 timer av gangen. Våknet til tross for "syk" tretthet. Nei det var en fæl tid. Jeg ble sykemeldt + at Levaxin ble økt. Det har hjulpet en del.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Svimmelhet?

Hvordan er dere svimle? Høres vel litt rart ut å spørre om dette, men jeg skal forklare litt mer.

Jeg har i hvertfall vært svimmel på ulike måter. Perioder har jeg vært standard svimmel og da er jeg bare forsiktig og setter meg ned. Har også hatt en periode hvor jeg ikke klarte det, men endte opp med å besvime.

Nå for tida så er jeg mest svimmel når jeg er helt i ro. Jeg kan sitte eller ligge på sofaen, og så blir jeg svimmel. Det suser og jeg mister alle lyder, men etter kort tid så går det tilbake, selv om det ofte kan henge litt igjen.Ofte når jeg mister lydene, så får jeg sterk piping i ørene også.

Jeg synes bare denne svimmelheten når man er i ro er litt rar. Har hatt det innimellom før også, men nå kommer det oftere. Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Svimmelhet?

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette?
    Jeg er gudskelov forskånet for svimmelhed, men andre har ganske vist skrevet om det før:

-Svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    -Hjertebank og svimmelhet
    -SVIMMELHET
    -svimmelhet
    -svimmelhet og lavt stoffskifte...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Svimmelhet?

Takk.

Jeg søkte først jeg også, men etter å kikke gjennom en del tråder som ikke gav så mye svar så "gav jeg litt opp". Har ikke hodet helt med meg om dagen, så jeg orket ikke gå igjennom alle sider.

Da er det bra noen andre er bedre enn meg her!

Redigering:

Jeg har nå lest igjennom trådene, og det står lite om hvordan folk opplever denne svimmelheten. Så om noen vil dele sine erfaringer her, blir jeg glad.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Min svimmelhet kom med skikkelig elendige binyrer. Svimmelheten minsket etterhvert som dosene med hydrokortisontabletter økte. For meg ser det ut til at det er knyttet til binyrer som ikke fungerer. Det kan være lurt å kikke litt på det også, du har jo gått ubehandlet lenge?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Jeg har vært konstant svimmel i minst 2 år. Det er heldigvis ikke like ille hver dag, men det er nesten svimmelheten jeg sliter mest med (bortsett fra at jeg er sliten da).

De siste dagene har jeg vært ekstra svimmel, det er sånn "nesten-besvimelse"-følelse. Føler at jeg blir litt borte, det prikker i hodet og jeg må sette meg ned med en gang. Og da mener jeg MED EN GANG, ellers går jeg i bakken. Er jeg ute og går, eller i butikker, så må jeg bare sette meg rett ned på bakken/gulvet.
    Jeg kan bli svimmel selv om jeg sitter i ro også, akkurat nå mens jeg skriver dette så går det helt rundt fo rmeg. Kjenner jeg nesten sitter og svaier på kontorstolen.

Det du skriver om å bli svimmel mens man ligger på sofaen, det har jeg opplevd. Da får jeg prikking i hodet og susing i ørene, og synsfeltet blir mindre og mindre. Så forsvinner det gjerne like før jeg føler at jeg blir "borte".

Så Qa, du er ikke alene.
    Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
    For 3 år siden kom smellen...

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Svimmelhet generelt
    Av rexxy69 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 0
    Siste melding: 13-07-10, 08:30
  2. Svimmelhet?
    Av Qa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 23-04-10, 16:54
  3. Svimmelhet
    Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 24-11-06, 08:32
  4. svimmelhet
    Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 06-09-06, 21:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn