Sitat Opprinnelig skrevet av Tuppelura Vis post

Tenker du nå bør ha fått tatt biopsi og også fått prøvesvar. Håper prøvesvarene er fine så du slipper operasjon som kan medføre mye ettervirkninger for deg...
Takk for omtanken!
I midten av oktober var jeg hos lege for første gang pga hevelse på halsen. jeg ble sendt til feil røngtensenter der de ikke tar biopsi, fikk røngten og ultralyd. Også jeg måtte i ny kø og fikk ikke biopsi før 5 januar. Svar forelå en mnd senere. Men ingenting ble sagt om hverken godartet eller ondartet. Det stod at de ville ta tykknålsbiopsi og legen mente at det betydde at de hadde fått for lite materiale. At de vil forsikre seg om at det ikke er kreft før de opererer. Dette fordi jeg er sanger og jeg bør slippe to operasjoner om de skulle oppdage kreft i forbindelse med første operasjon (halve kjertelen). Det er jo slik at det er prosedyre å operere uansett om det er ondartet eller godartet når det er en så stor solid knute. Det er ikke noen av disse legene som tenker på at det kan være en underliggende årsak som bør adresseres først så ikke samme problem oppstår i den resterende delen. Jeg finner det meget merkelig at de kan si til pasienten at dette vet de ikke årsaken til også er det er bare å operere. Jeg bad jo flerfoldige ganger om å få døgnurinprøve, men dette mente overlege på radiologisk var helt uvanlig å få. Det er nok jod på sørlandet sa hun....Men nå har jeg gått til en ukonvensjonell lege så nå har det blitt fart i sakene.

Ps Det er mange fine skjerf å få kjøpt!!!!