Viser søkeresultater 61 til 66 av 66
-
18-03-11, 12:57 #61
Sv: Får Armour i morgen - hjelp :)
Du kan læse Ruth's tråd Hva du kan gjøre selv om du tror du har binyrebarksvikt/binyretretthet. Det er altid godt at støtte sine binyrer, uanset om de er friske eller ikke.
Hvad mener du med, at "stoffskiftet har gått kraftig ned siste mnd"? Har du haft forhøjet stofskifte før, eller var det dit TSH-tal, der var "for lavt" før?
Det var en liste med symptomer på adrenal crisis under opsejling. Det er der gudskelov ingen fare for, at dømme efter dine svar.
Hvad jeg ikke kan forstå er, at du ikke bliver regelmæssigt kontrolleret for FT3 hver gang stofskifteprøverne tages. Der er jo ingen grund til tilskud af Liothyronin, hvis dine FT3-værdier i forvejen ligger i øvre del af normalområdet (10.01.11: T3 5,1 kun på Levaxin). Det kunne tænkes at din omdannelse af T4 til T3 blev så effektiv, at du kommer i overskud af T3 med såvel Liothyronin før, og Armour nu - men det ved man ikke, hvis man ikke måler dit FT3 hver gang.
Du har også skrevet, at du har aldrig haft antistoffer (TPO), men det var for mange år siden, var det ikke? Er der fortsat ingen antistoffer, eller bliver de bare aldrig målt? Fordi man havde negativ resultat på antistof-prøven før, betyder ikke automatisk at man aldrig (senere) udvikler antistoffer. Men hvis du fortsat ikke har anti-TPO'er - og alligevel er det svært at ramme rette dosering de sidste 7 (?) år, da burde lægen spørge sig selv om, hvor ellers problemet kan gemme sig. Hvis du f.eks. har jodmangel - da vil alle forsøg på effektiv behandling strande, før jodmangel er afviklet. Har du nogensinde fået mål jod i døgnurin? Der findes tilfælde, hvor behandlingen er vendt fra fiasco til succes, alene da jodmangel blev behandlet, uanset hvilken type af thyreoideasygdom var i spil.
Man kan også være en uheldig "ejer" af et "forkert" gen, der gør kroppens celler resistente over for thyreoideahormon og deri kan også gemme sig den egentlige årsag til at ikke-autoimmun hypothyreose udvikles, med udgangspunkt i kroppens reaktion på hormonmangel inde i cellerne, selv om blodprøverne af blod-hormoner og TSH er normale. Hvis du har slægtninge med ikke-autoimmune stofskifteproblemer, af den genstridige slags (svær at regulere med medicin), da er sandsynligheden for en genetisk receptorfejl ret høj. Lægerne plejer at kalde thyreoideahormonresistens for "sjælden", men hvordan i alverden kan den være andet end "sjælden", når den så sjældent testes for?
Jeg har læst din tråd nøje og ser, at var det jeg som var i samme situation, da ville jeg gå tilbage til Levaxin alone + tilskud af selen et stykke tid, for at teste virkningen af udelukkelse af "eksternt" T3. Jeg ville trappe Levaxin op til dosen var 20-25% højere end den sidste dose Levaxin var før overgangen til Thyroid, og så ville jeg fastholde doseringen i mindst 4 uger, gerne 6, uanset evt. symptomer idet lagerhormonet T4 skal først have tid til at "lagres" før det bliver stabilt, også ved stabiliseringen af egen-omdannelsen til T3.
Opretholdes svimmelheden og de fleste symptomer der plager dig nu, da vil tiden være inde til at opsøge en helhedsmediciner med generelle hormon-kompetencer, fordi dit tilfælde klart kan vise sig at overstige skolemedicinske lægers og endokrinologers kompetencer. De har nu haft "mange år" (skrev du) til at finde ud af det, uden effekt. Så må man videre, mener jeg.
En helhedsmediciner er under alle omstændigheder et godt valg ved alle tilfælde af hypothyreose, der lader sig ikke effektivt behandle med mediciner, uanset syntetiske eller Thyroid.
Lykke til og god bedring.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-03-11, 14:24 #62
Hei og takk for grundig svar

Jeg har nå vært hos legen, fikk en hastetime hos en annen lege (min hadde fri i dag). Hun kunne lite om Armour, men mente jeg burde gå fra 90mg Armour og til 60mg Armour+25mcg Levaxin. Det stemmer med mistanken min og hva som står i Balderklinikkens veiledning (som jeg viste henne etter forslaget hennes - teit, jeg vet, vil alltid "teste" legene litt for å se om jeg føler jeg kan stole på de)..
Ang anti-stoffer så ble det testet rett før jul da jeg følte meg dårlig. Ingen antistoffer på meg
Jeg har aldri fått målt jod i urin. Skal be om det på neste legetime på tirsdag.
Jeg er ufattelig sliten, føler for å gi opp.. Når jeg sier at stoffskiftet mitt hadde sunket drastisk så mener jeg FT4, ikke TSH. Gikk fra 17 til 12 på én måned. Legen jeg går til nå tester alltid T3. Du har rett i at jeg i det siste (før Lio og Armour) har hatt gode T3 verdier... Kanskje det er for høye verdier av T3 som gjør meg svimmel???
Stemmer i hvertfall med blodprøveresultatene i de periodene jeg har vært svimmel... Ok, nå hadde T3 sunket fra 6,0 til 4,5 etter jeg begynte på Armour, men jeg får jo i meg mer T3...
Denne uken har jeg hele tiden tenkt å kombinere Armour + Levaxin. Men skal ikke nekte for at du har et meget godt poeng mht at jeg omdanner T3 greit selv og dermed ikke trenger så mye T3 tilskudd.. Kanskje det er det som får meg til å føle meg så rar i hodet?
Da jeg ble sykemeldt før jul så mente legen at svimmelheten min kom av at jeg var overdosert på Levaxin. Da var FT4 22 og T3 5,4.. Men mistenker at vi da økte dosen for fort opp..
Svarene dine er gull verdt
Jeg føler meg så alene i dette, tvinger meg gjennom hver dag og er svimmel og rar.. Bortsett fra første uken på Armour så har det bare gått nedover med meg..
Skal lese linken om støtte til binyrene, jeg mener osgå det er bra å støtte de uansett.
Fines det folk som ikke fungerer med for mye T3 -tilskudd? At det blir for mye for de og dermed føler seg rare og svimle i hodet?
-
18-03-11, 15:06 #63
Hele forummet er fyldt med andre som du. Havde alle skrevet frit som du - ville ingen have en chance at få læst alle nye indlæg, endsige svare på dem, så du er (i hvert fald) ikke alene!

Der er noget som jeg kom i tanker om lige nu: hvad med at teste Armour til natten? Det er ikke så underligt som det lyder. Husker at have læst på udenlandske fora, at folk med "rare" problemer om dagen, har oplevet fine dage da de begyndte at bruge medicinen til natten - men så skulle der gå mindst 1 time efter sidste måltid mad eller snacks. Hvad har du at miste? Lidt nattesøvn måske, men hvis det fungerer, der er gevinsten hyper-stor. Overvej at ofre 2-3 nætter på forsøget og se hvad der sker, men sørg for, i sengen at ligge højt med hovedet og overkroppen, i hvert fald i begyndelsen af natten. Lidt står der om medicinen til natten i denne tråd.
Der findes nok alle slags reaktioner på mediciner, tror jeg. Men det er ikke sikkert, at dem med lignende oplevelser som dine, lige akkurat kommer forbi når du har brug for et svar. Måske kommer de senere.
Og nu vil jeg ønske dig, mig (og alle) en god weekend.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-03-11, 15:56 #64
Takk så mye for gode råd og lenker, Anisa

Ønsker deg en flott weekend
-
23-03-11, 18:01 #65
Gått ned på 60mg Armour og 25mcg Levaxin siden fredag. Vet jeg må ha mere Levaxin (gikk opprinnelig på 93mcg). Hvor ofte kan jeg øke? Er helt hypo nå.. Må jeg øke like sakte som da jeg begynte på Levaxin første gangen?
Eller kan jeg ta det litt kjappere siden kroppen har gått på mye mer i mange år og bare falt ned nå siste mnd? Noen som vet?
-
29-03-11, 15:07 #66
Får Armour i morgen - hjelp :)
Kære Ceci
Jeg tror, at vi (jeg) har allerede givet dig alle de "alternative" (i forhold til din lægeordineret behandling) forslag til mulighederne for at fobedre effekten af den behandling du modtager nu. Det ser ikke ud til, at du har ladet nogen af disse forslag komme an på en prøve, men i stedet fortsætter du med den kaotiske behandling, din læge udsætter dig for... Hele denne tråd vidner skarpt om, at dine læger ikke aner hvad de driver med, og den vidner også om, at når valget står mellem at teste nogle af forslagene herfra, eller stole på at "lægen ved bedst" - vælger du, i den sidste ende det sidste.
Det betyder, at det, stort set, for os er nytteløst at forsøge hjælpe dig videre... Du må hellere tage konsekvensen og begynde kræve svar på de spørgsmål du har og ellers har stillet her - til den klinik, der er årsagen til at du overhovedet har behov for at spørge... Det er dine lægers forbandede pligt, at holde dig orienteret nok til, at du ikke hele tiden svinger mellem usikkerhed eller utryghed. Særlig når du bevisligt er så afhængig af at tilliden til dem (lægerne) skal bevares for enhver pris.
Lykke til.
Lignende tråder
-
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Av b@mbi i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 53Siste melding: 18-11-09, 21:00 -
Trenger hjelp til å overbevise legen i morgen
Av Ida Helene i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 14Siste melding: 31-08-09, 11:12 -
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03 -
Hjelp til linker til Armour
Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 22-05-05, 17:14

Svar med sitat

Bokmerker