Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard

Hei dere

Hyggelig å høre at det blir mer stabilt. Jeg har akkurat begyndt hos dr Halse, så vi får se. Jeg har også veldig lav pth (sist o,8 og har vært opp og ned til 1,4) Slik jeg forstod det på Halse så har den variasjonen lite betydning fordi det er vanskelig å måle helt eksakt. Jeg trenger tydligvis mer kalsium enn dere for å være i uten prikkinger. Spennede på neste kontroll når jeg får blodprøvesvar om jeg kan bruke evt rochatrol (eller hva det heter) eller annet som bedrer kalsiumverdiene. Bruker i dag et alpha som nevnt tidligere. Har det noe bedre i dag enn når jeg skrev forrige innlegg. Er fortsatt en del svimmel, men føler meg mer klar i topplokket. tror kanskje at stoffskiftet er litt høyt!?. Anng. blåresept på kalsium så må legen søke om dette. Jeg har brukt omtrent 1500 kr etter operasjonen, som jeg vistnok får igjen. Har tatt vare på kvitteringene. Jeg ser at du trener. For min del blir jeg ennå usikker når jeg går turer. Da får jeg symptomer med en gang. Dette håper jeg blir bedre snart. Erfaringer???jeg viiiiiiiil ha en hyggelig og opplevelsesrik ferie.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    31

Standard

Dr halse burde kanskje jeg og gå til.....hm
    Du kan ikke spørre han ang trening da?jeg har gått lange og rolige turer frem til denne siste mnd, da gikk jeg over til å løpe.... Men jeg har ikke hatt symtomer under turene, jeg tenker at all bevegelse i kroppen er bra siden da får man kroppen litt igang og at det kanskje kan hjelpe litt?
    Regner ikke med å kunne hard trene på en stund, men det er pga stoffskifte kanskje ikke er helt med enda? jeg vet ikke=)
    Er helt pyton å ikke kjenne seg seg normal og bare være trøtt og sliten og deppa, jeg forstår deg godt, har vært endel deprimert i tider, men kjenner at å trene hjelper meg å holde på humøret....
    Ang overdosert vet jeg ikke, Det kan visst ta hverfall 8 uker før kroppen godtar medisinen...vet ikke hvor lenge du har gått på den dosen...
    tålmodighet...jeg har ikke helt det=)
    Jeg fjernet hele kjertelen i 2008 pga kreft.... Kreft og tiden etterpå og sånt....?

Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard

Hei

Jeg skal til dr Halse på fredag så det blir spennede. Jeg har vært hos han en gang og har fått han anbefalt, så får vi se. Finner fortsatt ikke helt formen. Uansett så har jeg i dag fått vite at jeg har alt for høyt stoffskifte og at jeg skal trappe ned på levaxin. Håper formen snart kommer seg, når jeg endrer dose. Uansett så vet jeg at kombinasjon med kalsium mangel og høyt stoffskifte ikke er spes ok. Jeg har også forsøkt kalsiumtrøbbel og lavt stoffskifte, TSH over 100, det var også en uvirkelig opplevelse. Synes at det som er verst er uvelfølelse/dott følelse i hodet, både med høyt og lavt stoffskifte. Prøver å være optimist, men må innrømme at jeg sliter..,.....

Jeg har brukt levaxin siden 30 april, etter jod beh. Så det er jo ikke så lenge. Intressant at det tar så lang tid å venne seg til denne med. for kroppen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard

Ja det tar tid før Levaxin virker fordi det er lang halveringstid i kroppen. DVS tiden det tar (ca 1 uke) fra du tar tabletten til halvparten er ute av blodet. Tiden økes også av den enkle grunn at alle celler i kroppen trenger stoffet og det tar tid før stoffet når ut til alle cellene.
    Jeg tok ikke vit D eter op men jeg holdt ut for å stimulere biskjoldbrukkjertlene. Jeg hadde dottfølelsen i ca 11 mnd og er nå varig bra! Nå er det nok med Calcigran forte(de er med vit D) Vær klar over at å sole seg er bra for oss! Huden lager ditt eget vitamin D da... jeg føler meg MYE MYE bedre av sol naturlg og solarium!!!! Virkning kommer etter 2 dager og varer 2-3 dager!!!

Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard

Fint å høre at det kommer seg. Jeg føler meg faktisk mye bedre jeg og. Bruker ennå 4 kalsium pr dag og 2 microgr. et alpha fordelt på tre ganger dgl.pr døgn. Min lege mener at jeg stimulerer bi- kjertlene så lenge kalsium verdiene er litt under normalen. Han mener at symptomene ikke trenger å være plagsomme for at de skal ta seg opp.

Jeg lurer på en ting miss. Har du noen funksjon i bi kjertlene dine? Jeg har ikke det, og har fått vite at jeg har noe redusert mulighet for å få tilbake min funksjon pga omfattende oprasjon og en bi- kjertel igjen. Uansett vil det ta veldig lang tid. Legen sier derimot at jeg på sikt vil få stabilisert formen min. Jeg sliter med å stole på det.Til alle som har erfaring: Kan man få tilbake formen uten fuksjon i disse kjertlene? Jeg var en periode i fin form, for så å falle i verdier igjen, nok en gang. Er veldig sliten av dette...... Fint å høre at noen trener. Hvordan tåler dere alkohol?

Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard kalsium

Kjære Miss og dere andre!

utrolig godt å høre at mye blir bra og til stor trøst. Det er en frytelig prøvelse å slite med de symptomene vi snakket om i forrige temainnlegg. Lagde et nytt innlegg, for jeg er ikke sikker på om du har sett at jeg har laget et nytt sørsmål på side to av det forrige . Jeg har fortsatt masse ubehag. og er frykelig besatt på hvordan jeg klarer å leve uten evt funksjon i mine bi kjertler. Har du noen pth funksjon? Det er vist stor forskjell på dette!? Jeg har ikke pth funksjon pr dags dato, og halse sier jeg har red. sjanse for å få tilbake funkjonen. Mitt mål er å få tak i personer som har det godt til tross for dette. Finnes dere? Usikker om jeg finner noen i pth foreningen, eller?. Mvh meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard Re: kramper ved for lite kalsium

Hei!
    Er du bedre nå?
    Håper det.
    Hilsen Lillian

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 03-11-08, 18:14
  2. Nyoppdaget Graves
    Av jola i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 10-04-08, 20:31
  3. Nyoppdaget Graves
    Av jola i forumet Graves sykdom
    Svar: 4
    Siste melding: 19-03-08, 21:17
  4. nyoppdaget kreft
    Av tulla i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 25-02-08, 17:46
  5. Nyoppdaget hypothyreose. TSH 236 og anti TPO over 1000
    Av Ninni i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 11
    Siste melding: 21-11-06, 12:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn