Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvis man blir gravid

Gratulerer!

Og kom deg til en lege som kan litt om å dosere når du er gravid!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Også tillykke herfra

Jeg fik pænt mere medicin, da jeg var gravid og vil anbefale dig, som Ruth siger, at komme til en læge med forstand på den slags.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Takk alle sammen, og det er ikke så lett å komme seg til en lege her i Egypt som har peiling og jeg kjenner ingen andre som har stoffskifteproblemer her heller.

Hadde jeg visst om en lege som kunne dette og graviditet hadde jeg allerede vært der men nå gjør jeg jo ikke det da. Kjenner bare til fødselslegen (som ikke er flink med stoffskiftet) Og øre, nese, hals spesialisten som ikke er fødselslege og har ikke med gravide å gjøre så det er der dillemmaet ligger.

Kan jo evnt gå til fødselslegen, ta blodprøver og prøve å tolke det selv (mest sannsynlig med hjelp fre dere:-)) Problemet da er at disse blodprøvene vil bli tatt på kvelden fordi det er da det er åpent.

So what to do... når det ikke er så lett å bare gå til legen, hehe:-D
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hvis man blir gravid

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    So what to do... når det ikke er så lett å bare gå til legen, hehe:-D
    Øge medicinen som andre har skrevet. Det dør man ikke af og hvis man mærker overdose-symptomer i 2-3 dage, reducere lidt ad gangen, til symptomerne forsvinder. Det vigtigste her er, at babyen får thyroxin nok de første 16 uger, da fra den 12. uge hvor fosteret begynder selv at danne thyroxin, går der et rum tid, til egen produktion er oppe på niveauet der er tilstrækkelig til videre udvikling. Jeg har før hørt om kvinder, der faktisk var opdoserede helt eller halvt gennem hele graviditeten og uden symptomer på overdosering. Heller ikke iflg. blodprøverne. Kos dig med din graviditet og vær ikke urolig.

Prøv om du kan aftale med lægen (alligevel) måling af thyreoidea-hormoner en gang om måneden og post resultater her, hvis du bliver urolig alligevel.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Takk Anisa

Det blir nok en råd med det, tenker jeg bare fortsetter å dosere meg oppover og så skal jeg komme meg til legen snart:-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Hadde jeg visst om en lege som kunne dette og graviditet hadde jeg allerede vært der
    Det skjønner jeg jo... Leger med kunnskap om stoffskifte og graviditet vokser ikke akkurat på trær. Men hva med å ta blodprøver og tolke selv, som du foreslo? Det er det legene gjør også, doserer opp når blodprøvene viser at du er lav.

Problemet da er at disse blodprøvene vil bli tatt på kvelden fordi det er da det er åpent.
    Det gjør vel ingenting at man måler om kvelden, hvis man alltid måler om kvelden? FT4 kan bli opptil 20% høyere på målingen hvis man akkurat har tatt medisin, men hvis du tar medisin om morgenen, burde det ikke ha noe å si.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Kanskje det kan stå noe her hos Mary Shomon

Søk på nettet og se om du finner en beskrivelse av hvor mye du skal øke medisinene dine

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Tusen takk for gode råd

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

http://thyroid.about.com/od/hormonep...dosechange.htm her står det om doseendring

19 women who were planning to become pregnant were evaluated prior to becoming pregnant, and then every two weeks during pregnancy. In 17 out of 20 women, they needed an increase in their thyroid dose, and the mean level of increase was 47 percent, at eight weeks into the pregnancy.
    Du kan antagelig trygt øke så mye, jeg mener jeg har lest 50 % økning.

Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Ja jeg har vel egentlig økt mye allerede for jeg tok 175mµ (150 før) på mandag og gikk opp til 200mµ på onsdag eller torsdag, så da kanskje jeg skal øke ennå mer da med 25mµ til for da har jeg jo økt med 50%. Slik at jeg tar 225mµ, i hvertfall fram til jeg kommer meg til en lege:-)

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 19-12-07, 16:00
  2. Hvis man blir gravid.....
    Av Linn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 80
    Siste melding: 22-10-07, 18:32
  3. Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
    Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 04-01-07, 13:23
  4. Liothyronin
    Av madonna i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 6
    Siste melding: 01-08-06, 07:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn