Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Ny her. Kan noen hjelpe?
Hybrid View
-
09-03-11, 21:25 #1
Sv: Tyde svarene mine?
Hei Micri, og velkommen hit!

Jeg skal prøve å forklare litt:
Anti-TPO viser at du har antistoffer mot din egen skjoldbrusk-kjertel. Disse stoffene ødelegger kjertelen slik at produksjonen av stoffskiftehormoner gradvis blir mindre og mindre. Denne sykdommen heter "Hashimoto's".
T4 Fritt viser hvor mye av hormonet T4 du har i blodet som kan bli til T3. T4 er lagringshormonet som blir omdannet til det aktive hormonet T3. Du har allerede ganske lav T4. De fleste med Hashimoto trives best når T4 er i øverste del av referanseområdet.
TSH måler signalene fra hypofysen til skjoldbrusk-kjertelen. Du har ganske høy TSH, og det forteller at kjertelen får beskjed om å produsere flere hormoner.
Både Ferritin og B12 er ganske lave, noe som er vanlig for oss med lavt stoffskifte.
Det er ikke rart at du har symptomer med disse verdiene. Har du fått medisin, eller skal det "vente" til nye blodprøver om 3 mnd? Jeg ville forsøkt å få medisin snarest mulig om jeg var deg. Lykke til, og skriv gjerne om hvordan det går.
Lignende tråder
-
Kan noen hjelpe meg?
Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 07-02-11, 10:39 -
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36 -
Heidi her! Noen som kan hjelpe meg?
Av Heidi i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 15:53

Svar med sitat
Bokmerker