Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
30-01-11, 20:53 #18
Sv: T3 omdannet fra syntetisk thyroxin trænger ikke igennem til hjernen
Nei, det vet vi ikke, det er problemet.
Det er en annen mulighet, som er at personene i det lille utvalget som denne studien er basert på har til felles at de har vært i stand til å opprettholde et visst nivå både før og etter oppstart med Levaxin.
Jeg gjetter meg til at forskerne mener dette også kan være en forklaring:
1) Før medisinering
TSH var høy før de fikk Levaxin. Selv om hjernen fikk for lite T4 til å produsere T3 alene har resten av kroppen produsert relativt mer, fordi høy TSH fører til høyere produksjon av T3.
2) Under medisinering
Syntetisk T4 passerer gjennom blod/hjernebarrieren (det viser undersøkelsen), og er tilgjengelig for sentralnervesystemet.
Ja, akkurat.
Amen. Til slutt er det bare klinikken som teller.
Og der mener jeg det skulle vært en selvfølge at om ikke Levaxin gir godt utbytte, da prøver man med Liothyronin i tillegg, og om ikke det heller virker bra nok, da går man over på naturlig thyroid. Og om noen vil hoppe over det hele og bare gå rett på thyroid så burde de få gjøre det uten at det skal være så vanvittig vanskelig.
Lignende tråder
-
T3 omdannet fra syntetisk thyroxin trænger ikke igennem til hjernen
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 30-01-11, 20:53 -
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Syntetisk thyroxin/hvordan kroppen reagerer på det.
Av pandalakris i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 2Siste melding: 06-09-07, 18:53 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01

Svar med sitat

Bokmerker