Fastlegen min får bare et hånlig skjevt smil når jeg snakker om at jeg går på hydrocortison, som jeg har fått på Balderklinikken. Han skjønner ikke bæret av det, og maser hele tiden om at jeg må gå av denne "forferdelige" kortisonen. Da jeg sa jeg ikke trengte å ta stoffskifteprøver fordi jeg hadde gjort dette nylig på Balderklinikken, sa han "å nei, har du nå vært der igjen". Hadde det ikke vært for Balderklinikken (mener ikke å drive reklame nå, og jeg har vært heldig med legen min tror jeg) så hadde jeg aldri fått Erfa Tyroid og hydrokortison, som begge har vært helt nødvendige medisiner for å komme dit jeg er nå. Fra å være et vrak på levaxin med slitne slitne binyrer er jeg mye mye bedre i dag.

Håper prøvene dine er "ille nok" til at du kan få behandling av det offentlige helsevesenet. Vær også klar over at mange med binyresvikt har nedsatt stoffskifte- binyrer og stoffskifte går hånd i hånd. Men binyrene skal behandles før man går i gang med stoffskiftemedisin (det stod t.o.m. på den gamle Levaxin- pakningen), men INGEN fastleger gjør dette i dag, fordi de D.... i alt som heter binyrer.