Varme er jo en subjektiv opplevelse. Vi med lavt stoffskifte føler oss veldig kald og fryser mye, det er ikke tilfelle med din mann. Det er akkurat som et par stykker jeg kjenner som har lavt stoffskifte og er veldig tynne. Det blir liksom litt atypisk, fordi "alle" med lavt stoffskifte er overvektig.

Jeg ser to mulige grunner til at han oppleves som varm nå. Hvis han har gått med lavt stoffskifte lenge, vil du (og han)ha vent dere til hans temperatur med lavt stoffskifte. Når han går over til "normal" så føles dette helt anderledes enn det dere har følt før, og derfor er forskjellen så markant. En annen alternativ årsak kan være at dette er et overgangs problem. Med det mener jeg at han en periode etter å bli medisinert ovverreagerer kroppen litt. Hos meg ga det seg utslag etter jeg begynte på Erfa (en annen type stoffskiftemedisin) i fjor. Jeg hadde vært kald hele mitt voksne liv og plutselig var jeg varm og svett hele tiden (jeg syntes det var deilig). Det varte et par måneder før det stabiliserte seg til å bli en normal temperaturregulering. Så det kan altså være forbigående. Hva med å måle rektal kroppstemperatur om morgenen? Ikke sikkert han er så varm som du tror.