Viser søkeresultater 81 til 90 av 105
-
31-10-06, 12:29 #81
???
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
vet ikke om det har snudd så fort da...
siden jeg gikk gravis for 3,5 år siden har jeg vært veldig ustabilt....
hadde en hyperperiode i slutten av 2. semester. har aldri hatt det så bra som da jeg
, helt til jeg ble litt vel hyper...
strevde med å klare å sove 4 timer hver natt....
merker at jeg er på vei dit nå... våknet av hjertebank i natt :( liker det ikke...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
31-10-06, 14:11 #82
Hei Lissa.
Jeg har kanskje ikke klart å konsentrere meg skikkelig i forrige svar. (Veldig fjern for tiden!) Men jeg mente å svinge fort mellom hypo og hyper.
Du burde som de har nevnt tidligre (tror det er denne tråden) at du ikke bør ta Levaxin. Og det må jeg vel si meg enig i etter at jeg har opplevd å være høy, med masse hjertebank! Ekle greier
Men jeg er jo bare likemann jeg da og ikke lege.. jeg ville råde deg til å ringe legen din og be om å bli tatt av medisinene for en kort stund til hjertebanken er borte. Det kan være farlig for hjertet å være høy!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-10-06, 15:09 #83
ja, jeg skal gjøre det. ringe og be om å bli ringt tilbake.... er jo sånn det funker desverre :(
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
19-11-06, 17:28 #84
så kom nedturen ja....
æsj...såsitter jeg herigjen da,med kaldsvetten silende nedover panna og hue fullt av bomull :(
hue henger 3 skritt ettermeg når jeg går og truer med å falle i bakken så fort jeg beveger meg. i tillegg holder det på å eksplodere på tross av 4 paracet... det føles i alle fall sånn. :(
det måtte jo komme. etter å ha fått vite at jeg har fått for høyt stoffskifte og fått redusert levaxindosen, har jeg hatt det nesten bra i et par uker, men i går kom krasjet... i dag er jeg enda verre...
i disse gode dagene har jeg fått bakt brød, rydda, handlet, trimmet og har følt meg ganske bra, men idag er alle de forb...a influensasymptomene på plass igjen.
takker meg til hjertebank og søvnmangel en lang mars forran dette. jeg klarer jo knapt nok å stå på bena jo...
er det virkelig meningen at vi skal ha de sånn som dette resten av livet?
beklager sutringen, men jeg er bare så sliten og deppa i dag
må bare få det ut...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
19-11-06, 20:55 #85
Det er ikke sutring du må jo lov å skrive hvordan du har det. Sånne nedturer er pyton enten vi er forhøye eller for lave. Er enig med deg i at i alle fall når man her hypotyrose så er det å foretrekke å være hyper fremfor hypo.
jeg har vært både altfor lav og altfor høy. Ã… være altfor høy var et helvete, men å være altfor lav det var et enda større helvete.
-
19-11-06, 21:03 #86
takk for oppmuntringen... er fullstendig enig med deg cat... å være på bånn sånn som jeg har vært i dag er et helvete... :(
nå har heldigvis skallebanken og kaldsvetten gitt seg... svimmelheten ernoe bedre også, så nå sitter jeg igjen med lett svimmelhet, bommulhode og er trøtt..., men mye mer opplagt enn ista...
-
20-11-06, 09:21 #87
Lissa, hva skjedde, hadde du det bra på den dosen du var på , og så kom legen og syntes TSH var for lav og reduserte dosen, eller var du virkelig overdosert?
Jeg var på alternativmessa, og fikk målt meg på DDFAO-apparatet, og enda min TSH hos legen er 0,02 så viste apparatet littegrann TSH (andre maåleenheter der, normalt er til 20)og bittelitt minus på stoffskiftehormoner, ikke pluss slik man kunne tro....
(DDFAO brukes i kvantemedisin og er fransk og digitalt og måler den intercellulære eller itracellulære væsken, har ikke fått med meg hvilken)
-
20-11-06, 10:03 #88
jeg hadde det IKKE bra der jeg var nei! :( trodde jeg var altfor lav...,men neida, var bikket over og blitt hyper...
TSH var < 0,02
og T4 på 33 eller noe sånnt
T3 ble ikke tatt tror jeg...
så ble dosen kuttet fra 450 ug til 400 i uka.
på vei ned dit har jeg hatt det, vel ikke supert, men gangske bra..., nå har jeg vel sikkert kommet såpasslangt ned atjeg ikke har det lenger, kanskje...
om ikke kjertelen spiller meg et puss og har gjort meg for hyper igjen da...
skjønner ikke noe jeg :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
20-11-06, 10:35 #89
ft4 på 33 er nok ganske overdosert....
Det kan være lettere å følge diskusjonen hvis du nevner ft4 og ordet overdosert, hyper kan være så mangt....de som har hatt graves hevder at hyper skal være reservert for når de har graves-antistoffer, og overdosert er ikke hyper....noe nytt jeg lærte.
Jeg er ikke overdosert med en TSH på 0,02. Min ft4 er innenfor. Så en TSH på 0,02 betyr en ting for en, og en annen ting for en annen.
Hvilken TSH er best for deg? eller du vet ikke ennå?
-
20-11-06, 12:45 #90
jeg har ikke funnet noen tsh som er "bra". etter ti år med denne sykdommen har jeg opplevd å ha det "bra" to ganger. begge gangene var jeg overdosert med en ikke målbar tsh. og begge gangene ble jeg satt ned og fikk denne dumpen av en nedtur som her om dagen :(
Opprinnelig skrevet av nora
om jeg er hyper eller bare overdosert vet jeg ikke, men det er kjertelen som forandrer seg, ikke doseringen min. jeg bruker bare halvparten så mye levaxin nå, som for 3,5 år siden.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Lignende tråder
-
Vi vil ha barn etterhvert
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 38Siste melding: 24-06-10, 10:39 -
Vil (etterhvert) bli gravid...=)
Av Elisabeth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 27-02-08, 11:34 -
Hva gjør man hos en advokat egentlig?
Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 28-08-07, 07:36 -
2. trimester. Har ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 15Siste melding: 19-11-06, 21:01 -
hva skjer egentlig med oss etterhvert...?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-10-06, 21:55
Svar med sitat
Bokmerker