Du kan dø av både for høyt og for lavt stoffskifte.

Det skal nok gå ganske lang tid før du dør av for lavt. For høyt er det ganske få som dør av også. 80 % av de som blir veldig syke overlever.

Dersom du er dårlig av sykdommen din så merker du det jo ikke sant? Det er ikke noe som kommer over natta. Det er viktig å lære seg symptomene på for HØYT og for LAVT stoffskifte og hvordan du reagerer når DU er for høy eller lav.

Vær aldri redd for å ta kontakt med lege om det er noe du føler ikke stemmer.

Det er klart det er skummelt å medisinere seg selv. Men det er også skummelt å gå i årevis med "fine" prøver og faktisk være temmelig syk
og IKKE få hjelp av legen. Tror det er ett valg som den enkelte av oss må tenke gjennom.

For meg var det slik at jeg var såpass dårlig at det ikke var noe liv. Da spilte det jo ikke noen rolle om jeg prøvde med Armour og selvmedisinering. Dessuten stolte jeg på meg selv og at jeg kunne kjenne om jeg ble værre eller bedre.

Når man har Hypotyrose kan det gi forhøyet kolesterol i blodet noe som disponerer for åreforkalkning og fare for forhøyt blodtrykk, samt hjerteinfarkt, slag og angina. Jeg mener å ha lest at dette går bort etter tilstrekkelig behandling. (riktig dose)?.. Vi er også disponert for andre autoimmune sykdommer, samt å bli blodfattige.

Det er vanlig at legen tar diverse blodprøver når man sjekker T4 og TSH og T3 evt andre stoffskifte prvøver. Imidlertid skader det jo ikke å spørre legen litt selv og følge litt med ( hvis du spør kommer kanskje legen selv på hva han må ta av prøver)

Hørte forresten fra en lege at de fleste leger har kun 5 pasienter med denne sykdommen sånn ca. og da er det vel ikke så rart at ikke alle kan så mye....