Viser søkeresultater 1 til 10 av 403

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Jeg er ikke ute etter å kritisere eller forkleine disse andre flotte damenes metode. De gjør en formidabel innsats ift. binyreproblemene sine. Jeg har tenkt litt i dag, at egentlig så er min metode kanskje dårligere fordi man ikke kan prøve og feile litt samtidig ift HC. Altså se om det mangler thyroider eller HC. Det er et styr, men kanskje det er verdt det Honeybob!
    Jeg brukte ikke hc før jul, og brukte kun en fast dose ora adren. Brukte 10 kapsler hver dag... Så hvis jeg ikke fikk effekt av erfa, tenkte jeg at problemet var binyrene og gav det mere tid på samme dose erfa. Fikk jeg effekt av erfa men ikke helt optimal, gav jeg det også mere tid før jeg økte mer. Men utfordringen var å finne ut om binyrene fremdeles slet på en dose eller om jeg skulle ta sjansen og bare øke på med erfa... Nå går jeg på hc da, men lurer på om det egentlig er binyrene som trenger hc eller om det er noe annet..

Ønsker dere alle en flott kveld.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Har fått svar på blodprøver når det gjelder mineraler osv. Jern er oppe i 91- det er rekord- og veldig bra! Alle andre mineraler ser også ut til å respondere på tilskuddene jeg tar- UNNTATT magnesium. Jeg får ikke opp den verdien ser det ut som.

Har spist magn siden i høst men verdiene er fremdeles utenfor nedre ref område. Har prøvd flytende og pulverform, har til og med i perioder fått det intravenøst på Balderklinikken. Liker ikke dette i det hele tatt siden magn er så viktig for binyrene!! Er det noen som har tips om hva dette kan skyldes, og hvordan jeg kan få verdiene opp? Er det fordi jeg har tatt for lite kalsium til? Har tatt noe kalsium men ikke i forholdet 2:1. Daglig inntak har ligget rundt 1200 mg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    332

De blodprøver du nævner(mineraler) er det nogen din egen læge tager?

Ellers dejligt at høre at de andre værdier ligger som de skal
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder