Viser søkeresultater 11 til 20 av 66
-
12-02-11, 13:46 #11
Sv: Får Armour i morgen - hjelp :)
Men hvordan vet man om man doserer for fort opp? Jeg tenker å ta det som tilsvarer T4 og T3 som jeg tar syntetisk - er det for fort? Bør jeg gå lavere og så sakte opp til det jeg pleier å ta i syntetisk?
Ja, rart det "vanlige" tar for gitt! Husker de første dagene med Lio hvor jeg ikke hadde kulde helt inn i margen.. Man blir jo så vandt til plagene og tar "til takke" med next best.. Synd..
For i dag tok jeg 5 x 15mg Armor = 47,5 T4mcg og 22,25mcg T3
+ ca 43,75mcg Levaxin
I morgen tenkte jeg 1.dose 5 x 15mg Armour + 2.dose 4 x 15mg Armour...?
Syntetisk gikk jeg jo på 93,75mcg T4 + 10mcg T3 (evnt 2 ganger daglig)
-
12-02-11, 14:13 #12
Jeg doserte opp hver 12-14 dager og trodde det gikk helt fint inntil jeg innså at det gjorde det ikke (les siste innlegg i tråden min) Min anbefaling fremover til andre kommer til å være 4-6 uker mellom hver doseøkning. Den fulle konsekvens av doseøkning har ikke jeg klart å se før det har gått så lang tid i hvertfall. Monitorer hvilepuls og morgen temperatur. Det vil fortelle deg mye.
-
12-02-11, 14:49 #13
Ok, ser den.. Skal være obs på det!
Takk!
Men er det riktig av meg å erstatte Lev+Lio med Armour i samme dose? At jeg får i meg like mye T4+T3 som jeg gjorde på Lev+Lio?
Tenker at kroppen er vandt til de dosene og at det bør gå bra?
-
12-02-11, 14:54 #14
-
12-02-11, 14:58 #15
Ok, så dine problemer kom av at du økte i tiden etter å ha byttet over natten?
For jeg vil erstatte alt nå. Vente med å øke videre. Så essensielt vil jeg ikke øke enå, bare "bytte ut".. Synes du det virker fornuftig?
Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg, forresten! Er litt grønn på dette med bytting
-
12-02-11, 16:15 #16
Det var da godt jeg lige kom forbi denne tråd Blondie
Jeg er nemlig en af dem der, liesom dig, er meget utålmodig med doseøgning, og jeg har taget dit råd med at øge med 15 mg hver 14. dag og mærker stadig en del symptomer fra binyrerne, så måske jeg fremover skal prøve med 15 mg hver 4. uge?
Held og lykke med "bytning" Ceci
Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
12-02-11, 18:02 #17
Takk og lykke til selv! Vær tålmodig

Regner med det er vanlig/ok å bytte medisin slik at T3+T4 er samme doser, og at det er når man øker man bør være forsiktig..
Ikke bare, bare
Om ikke annet så blir vi i hvertfall godt kjente med kroppene våres!
-
12-02-11, 18:34 #18
-
12-02-11, 20:33 #19
Å, så betryggende å høre!
-
22-02-11, 11:34 #20
Hei,
Så alt i alt virker Armour bra på meg. Jeg har ikke vært kvalm en enste gang siden bytte, ei heller hatt uro i brystet osv.
MEN, jeg lurer på om jeg er overdosert? Er nemlig "svimmel" som jeg ble da jeg var overdosert på Levaxin.
Gikk rett over på 2 grain (120 mg). De første dagene gikk jeg på litt mer enn det, faktsik.. Pleide å ta ca 93 mcg levaxin og 10 mcg lio.
Første uken var bra, så kom svimmelheten for noen dager siden ( ca en uke etter å ha byttet).
Spørsmålet mitt er om jeg bør gå ned på 1 grain? Og så øke sakte? Bør jo ikke tulle for mye her, men føler meg overdosert.. Jeg får alltid denne karakteristiske "svimmelheten" når jeg er overdosert (føler jeg sitter på en båt som gynger). Aldri hjertebank og sånt..
Hva tror dere, gå ned til 1 grain eller holde ut på 1 grain en stund? For tidlig å ta blodprøver nå uansett, tenker jeg..
Har regnet ut fra pakken med Armour. Der står det at 1 grain (60 mg) inneholder 38mcg T4 & 9 mcg T3. Har tatt en tbl om morgenen og en til lunsj.
Men når jeg ser på omregningstabellen her inne så tilsvarer 1 grain 100 mcg Levaxin?? Da er jeg jo megaoverdosert.......

Og burde da gå ned på 1 grain (fordelt på to ganger om dagen).... Aner ikke hva jeg skal gjøre nå.. Ubehagelig å være på jobb når jeg føler jeg sitter på en båt..
Hvis jeg trapper ned så håper jeg Armour har kortere halveringstid enn Levaxin...
Lignende tråder
-
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Av b@mbi i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 53Siste melding: 18-11-09, 21:00 -
Trenger hjelp til å overbevise legen i morgen
Av Ida Helene i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 14Siste melding: 31-08-09, 11:12 -
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03 -
Hjelp til linker til Armour
Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 22-05-05, 17:14
Svar med sitat

Bokmerker