Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Takk! Ser ikke ut til at jeg har krav på sykepenger sånn uten videre. Jeg har vært ansatt over 4 uker der jeg jobber, men jeg har ikke noe ansettelsesforhold annet enn at jeg jobber ekstravakter, pr nu... jeg har dessverre funnet ut (konkludert med) at de nøler med å ansette meg i noe vikariat pga stoffskifteproblematikken. De har ikke sagt det, men man trenger ikke å være professor for å forstå at det er det som ligger bak. Jeg har vært bånn bøtte ærlig om alt sammen, og det har jeg fått svi for selv... men vi får se, jeg skal (etter tips fra flere kollegaer som reagerer på det jeg forteller) snakke med tillitsvalgt der, for å se om vi kan finne ut av noe...

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Flott at du har et godt forhold til legen din. Det har jeg også, så lenge han gjør som jeg vil
FT3 målt tidlig i sykdomsforløpet er gjerne høyt i referanseområdet. Det er kroppens forsvar mot lavt stoffskifte, når kroppen merker at det blir mindre T4. Hos noen passerer ikke T3 som er omdannet fra levaxin blod/hjernebarriæren viser en ny studie. Hjernen danner ikke eget T3 og derfor kan det få konsekvenser når man bare står på levaxin. Noen hypo pasienter har også problem med omdanningen fra T4 til T3. Endel kosttilskudd hjelper på dette.

Viktig å få målt kortisol og FT3 medikamentfastende og kl 08 på morgenen. Det finnes eksempel på store variasjoner tatt i to forskjellige prøver på sammen person. En kl 08 og en kl 0830.
Jeg skal jammen få utlevert alle prøvene de har registrert på meg på legekontoret, så jeg kan titte nærmere på målingene flere år tilbake! Jeg har veldig mye å lære, skjønner jeg! Og takk for tips om klokkeslett - det hadde jeg aldri gjetta at det spilte så stor rolle på bare en halvtime!

Ellers har jeg da økt litt på Levaxin, og kjenner en svaaaaak humørstigning (placebo?) allerede. Håper det går den rette veien! Vært på jobb to dager nå, og plutselig slo det meg at jeg jo jobber på en avdeling som blant annet har endokrinologiske pasienter og da også selvsagt spesialistleger!