Nå har jeg nok en gang vært hos en endokrinolog. Denne gangen offentlig. Også denne gangen endte jeg opp med ME. Stoffskifte mitt er ikke lavt nok, så det kan ikke være årsaken. Binyrene mine slo ikke ut på synache-testen, så derfor er det ikke noe problem der (jeg er ikke like sikker på det).

Igjen fikk jeg vite jeg var overdosert på levaxin, selv om jeg bare gikk på 100 microgram. Jeg ble jo selvsagt lei meg, og glemte og spørre om prøvesvar. Visste jo at min TSH var lav, for det var den i fjor sommer også, men av fastlegen fikk jeg fortsette på 100, men nå ble jeg satt ned på 75. Noe jeg vet ikke fungerer, for det har jeg jo prøvd før. Jeg har ikke ett eneste overdosesymptom, og har hat 100 mcg i 9 mnd nå. Men visstnok var det skadelig på lang sikt.

Å prøve naturlig thyrid var ikke aktuelt, for det ville bare føre til at jeg fikk flere antistoffer, så det kunne jeg ikke få prøve. Jeg fikk lio da, så jeg skal prøve det i 3 mnd og se om det fungerer. Noen som vet hvor lang tid det tar før man merker noe på den?

Har time hos privat endo om noen uker, men er usikker på om jeg skal gå eller ikke. Der hadde jeg jo ikke engang lavt stoffskifte og han ville egentlig ta meg helt av medisinene. Jeg vet jo at medisinene virker, selv om de langt fra virker bra nok. Før lå jeg alltid på sofaen og sov, det gjør jeg ikke lenger, selv om jeg er veldig mye på sofaen. Men jeg har oppdaget at det går an å sitte i den også.

Så i utgangspunktet nå så skal jeg bare fortsette å ta det med ro, og håpe at jeg blir bedre en gang i fremtiden. For meg høres det ikke spesielt fristende ut.

Så jeg må vel heller prøve å finne meg en eller annen bra privat lege som har kompetanse på dette. Jeg har jo hele tida hatt fT4 på under 15, selv om jeg ikke vet hva den var nå da, men tviler på at den har vært høyere siden den ikke har vært det tidligere på samme dose.

Kjenner jeg blir litt oppgitt. Burde man ikke få prøve ut det meste og se om noen blir frisk isteden for å la oss bare gå hjemme, være totalt unyttig og la livet passere? Jeg vil at hver stein skal snues, og jeg vil vite at det i hvertfall ble forsøkt. Jeg vil sitte her og bli en av de 20% som ikke blir bra av ME, nettopp fordi det faktisk var andre ting som ligger under som gjør at jeg er sliten, ukonsentrert og "tom".

Så da får jeg vel bare begynne å bygge opp litt ork til etterhvert å ta tak i meg selv og min egen situasjon. Det har jeg jo ikke tid til, for jeg har jo barn som skal ha ekstra oppfølging.

Dere må gjerne slå meg hode med noe hardt. Trenger masse motivasjon slik at jeg kan fortsette og tro på hva jeg selv mener og ikke bare begynne å tenke at kanskje de har rett likevel...?