Her er resultatene av blodprøva jeg tok forrige uke:

FT4: 19 (12-22)
FT3: 5,0
TSH: 0,86 (0,27-4,20)
Anti-TPO: 164 (0-35)
TRAS: <1

B-Hemoglobin: 14,4
P-Homocystein: 9
S-Transferinmetning: 20
S-TIBC: 67
S-Jern: 14 (9-34)
S-Transferrin: 2,7
S-Natrium: 141
S-Kalium: 4,2
S-Kalsium: 2,33
S-Magnesium: 0,90
S-Fosfat: 1,34
S-Glukose: 5,6
S-Kreatinin: 86 (60-105)
S-Urinsyre: 428
S-ALAT: 22
S-Alkaliske Fosfataser: 70
S-Kolesterol: 5,2
S-Ferritin: 124
S-B12: 308
S-Folat: 36

I tillegg står det følgende ved tre prøver:
S-25-(OH)-Vitamin D: Sendt
S-1,25-(OH)2-Vitamin D: Sendt
S-Metylmalonsyre: Sendt
Betyr dette at det ikke har kommet svar på disse?

Etter en liten bedring i forrige uke har formen vært tilbake til hva den var før økningen til 75mg Levaxin for 13 dager siden.

Fritt T4 har bare økt fra 18 til 19. Fritt T3 står stille på 5,0. Den har foreløpig bare økt en gang og det var da jeg begynte med Levaxin. Kanskje noe av forklaringen ligger her på den forholdsvise moderate bedringen jeg har hatt siden september i fjor?
TSH'en er vel den eneste her som har hatt forventet utvikling, samt at ANTI-TPO'en har gått ned endel.

Jeg hadde en mistanke om lavt jernlager for noen uker siden og begynte å ta 100 mg Niferex. På tross av snaue to uker på det er jernnivået akkurat over minstenivået. Som sagt tåler jeg den ikke noe særlig...får forsøke meg på å ta en annenhver dag. For det er tydelig at kroppen er storforbruker av jern.

B-12 ligger fremdeles forholdsvis lavt innenfor normal verdien. D vitamin nivået har jeg ikke fått svar på(?)
Er det noe av de andre tallene her som sier noe om Selen nivået mitt? Er det overhode noen av de andre tallene som sier noe som helst?
Jeg er klar over at jeg mangler hva som er normalverdi referansene på det meste her, men skal prøve å få lirket det ut av legen neste gang...

Det er ihvertfall ingen tvil om at FT3 nivået ligger relativt lavere i sitt referanseområde enn FT4 nivået. Jeg tror kanskje jeg har noe å hente med å få gjort noe med FT3 nivået. Hva mener dere?