Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
07-02-11, 14:36 #2
Sv: Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.
Ja, jeg har hvertfall opplevd dette,og opplever det vel enda på en måte. Nå har jeg antakeligvis en revmatisk tilstand som jeg vil påstå oppfører seg svært likt lavt stoffskifte eller binyretretthet da. Nå for tiden hvertfall. Men da det var tydelig at binyrene mine slet og /eller at jeg var for lavt medisinert på thyroid etter at jeg startet på thyroid, ble jeg helt off på jobb dagen etter hvis jeg hadde strekt strikken for langt kvelden før. Dette bedret seg veldig i takt med at medisineringen og binyrene ble bedre.
Nå er dette med at man føler seg bedre ved fysisk aktivitet ikke så uvanlig, samme hvor dårlig man føler seg. Bl.a binyrene "redder" oss midlertidig ved å sette alle kluter til for å få maskineriet til å gå optimalt til tross for at de evt er slitne eller at stoffskiftet er for lavt. Og vi føler oss bedre. Bakdelen er dessverre at man kan slite ut binyrene betydelig fordi de på en måte kompenserer for det for dårlig regulerte stoffskiftet og/eller at de "brukes hardt" når de allerede sliter.
Var jeg deg ville jeg få målt binyrefunksjonen for å se om de er trette... Eller øke doseringen med levaxin snart. Samtidig ville jeg vurdert om jeg trente for hardt ift. min faktiske form på nåværende tidspunkt. Mye fordi binyretretthet som får lov til å utvikle seg er noe sabla skit og veldig langvarig å få bra igjen. Og man mister så mye gode opplevelser i livet ved å måtte leve på sparebluss over lang tid.
Take care
Lignende tråder
-
Levaxindose og trening
Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 27-07-08, 15:23 -
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Trening
Av Yvette i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 14-08-05, 23:15 -
trening
Av Alba i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 19:19

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Bokmerker