Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Standard Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.

Allerede før jeg fikk påvist lavt stoffskifte fant jeg ut at trening tidlig på dagen var langt mer å foretrekke enn sent på dagen. Selve treningen er ikke mer slitsom uansett når jeg eventuelt legger den til døgnet, men med trening tidlig så opplever jeg ikke at kroppen er helt "gåen" dagen(e) etter.
    Flere som opplever dette?
    Dette har blitt mye bedre etter at jeg begynte med Levaxin, men fremdeles legger jeg ikke harde treningsøkter til kvelden før en dag med jobb for eksempel.
    En annen ting som jeg har lagt merke til er at uansett hvor sliten, uopplagt, svimmel osv jeg kan være etter en arbeidsdag, så virker det som kroppen "skrur seg på" igjen hvis den får litt fysisk aktivitet i form av en liten spasertur på en halvtime eller der omkring. Problemet har vært å brekke seg opp i fra sofaen. Noen andre som også opplever dette?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.

Sitat Opprinnelig skrevet av voggis Vis post
    Dette har blitt mye bedre etter at jeg begynte med Levaxin, men fremdeles legger jeg ikke harde treningsøkter til kvelden før en dag med jobb for eksempel.
    En annen ting som jeg har lagt merke til er at uansett hvor sliten, uopplagt, svimmel osv jeg kan være etter en arbeidsdag, så virker det som kroppen "skrur seg på" igjen hvis den får litt fysisk aktivitet i form av en liten spasertur på en halvtime eller der omkring. Problemet har vært å brekke seg opp i fra sofaen. Noen andre som også opplever dette?
    Ja, jeg har hvertfall opplevd dette,og opplever det vel enda på en måte. Nå har jeg antakeligvis en revmatisk tilstand som jeg vil påstå oppfører seg svært likt lavt stoffskifte eller binyretretthet da. Nå for tiden hvertfall. Men da det var tydelig at binyrene mine slet og /eller at jeg var for lavt medisinert på thyroid etter at jeg startet på thyroid, ble jeg helt off på jobb dagen etter hvis jeg hadde strekt strikken for langt kvelden før. Dette bedret seg veldig i takt med at medisineringen og binyrene ble bedre.

Nå er dette med at man føler seg bedre ved fysisk aktivitet ikke så uvanlig, samme hvor dårlig man føler seg. Bl.a binyrene "redder" oss midlertidig ved å sette alle kluter til for å få maskineriet til å gå optimalt til tross for at de evt er slitne eller at stoffskiftet er for lavt. Og vi føler oss bedre. Bakdelen er dessverre at man kan slite ut binyrene betydelig fordi de på en måte kompenserer for det for dårlig regulerte stoffskiftet og/eller at de "brukes hardt" når de allerede sliter.

Var jeg deg ville jeg få målt binyrefunksjonen for å se om de er trette... Eller øke doseringen med levaxin snart. Samtidig ville jeg vurdert om jeg trente for hardt ift. min faktiske form på nåværende tidspunkt. Mye fordi binyretretthet som får lov til å utvikle seg er noe sabla skit og veldig langvarig å få bra igjen. Og man mister så mye gode opplevelser i livet ved å måtte leve på sparebluss over lang tid.

Take care
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, jeg genkender det også. Jeg har formentlig ikke helt slidte binyrer ... men jeg mærker, at jeg skal passe på. Fx skal jeg ikke blive for optimistisk mht formen, bare fordi det alligevel lykkes mig at gå tur med hunden når det egentlig er for sent i forhold til mit behov for at hvile / sove. For det hævner sig, især hvis jeg så også får en fiks idé om, at jeg liiiige kan fylde en vaskemaskine og sådan .... når jeg egentlig burde gå i seng.

Nej, pas på med det

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Greit å ha i bakhodet. Vet ikke om det er noe galt med bi-nyrene mine. Har noen av symptomene, men det kan jo like gjerne være at jeg sannsynligvis ikke er på optimal medisinering ennå.
    Føler at jeg har funnet treningsmengden jeg kan tåle i den formen jeg befinner meg i nå. For øyeblikket er det søvn jeg hadde trengt mer av, spesielt i uka, men det virker nesten umulig å komme seg i seng før kl. 23...

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av voggis Vis post
    For øyeblikket er det søvn jeg hadde trengt mer av, spesielt i uka, men det virker nesten umulig å komme seg i seng før kl. 23...
    Ja, det kender jeg Men det er vist det, der skal til

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Det spiller ingen rolle om jeg trener/mosjonerer morgen eller kveld, men har alltid foretrukket sen ettermiddag/kveld, da jeg er ekstremt b.

En gåtur har i grunnen alltid gjort at jeg har kviknet til, men som du sier så skal det litt til å få flyttet kroppen fra sofaen til tider selv om man vet så inderlig godt at oksygenet man får og blodsirkulasjonen som settes igang gjør at både hode og kropp kvikner til. Hos meg er dette ikke relatert til stoffskifte, det har alltid vært slik

Lignende tråder

1. Levaxindose og trening
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 27-07-08, 15:23
  2. trening!
    Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 19-08-07, 17:02
  3. Trening
    Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 7