Viser søkeresultater 1 til 10 av 103
Threaded View
-
05-02-11, 12:56 #17
Sv: Ja nå ble jeg jo veldig klok???
Enig med smgj.
På den andre prøven er TSH er veldig lav. Det skyldes mest sannsynlig at du har gått på Levaxin, og at kjertelen er "skrudd ned" fordi det var ganske mye T4 i blodet fra medisinen. TSH synker jo mer hormoner det er i blodet. Når TSH synker virker det på kjertelen omtrent som når du letter foten fra gasspedalen på bilen (kjertelen).
Hos noen kan T3 bli ganske lav når TSH stiger. Kjertelen produserer mindre både ag T3 og T4, uten at det kommer T3 fra Levaxinen, og det kan forklare bivirkningene du har følt. Det er først og fremst T3 du merker selv.
Hvis du endrer dose eller kutter ut medisinen blir T4 stabil etter rundt tre uker. Det prøvene viser nå er (forhåpentligvis) at kjertelen klarer å produsere ganske mye hormon uten å bli særlig stimulert av TSH. For å si det slik, at bilen kjører ganske fort uten at du trenger å presse gasspedalen ned i gulvet.
TSH skal være på vei opp nå, og blir stabil etter seks uker omtrent (tre uker etter prøven), eller kanskje åtte. Når TSH går opp vil kjertelen blir stimulert til å produsere mer, og da kan du krysse fingrene for at T3 og T4 følger med opp - og at formen din dermed fortsetter å stige.
Da kan det også være at du har hatt forbigående problemer med kjertelen, og at det retter seg nå. Jeg krysser fingrene for det, jeg.
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
Har ikke god nok effekt av Levaxin
Av Martha i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42

Svar med sitat

Bokmerker