Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
05-02-11, 10:26 #11
Sv: Det finnes flere antistoffer enn anti-TPO
Hei igjen
? Du skriver om gentester tidl. og ingen utslag. er det tatt med HLA-B27? Vanlig utslag ved Bekhterevs men også ved Reiters syndrom som dukket opp i hodet mitt når du skriver regnbuehinnebetennelse i tillegg til muskel/leddplager samt en del av dine andre symptomer. Reiters - du kan jo google det, men oppstår med leggbetennelse, regnbuehinnebetennelse og urinveissymptomer (uvi eller slimsekresjon) samtidig. Oppstår gjerne akutt etter infeksjon. Ingen hyppig diagnose og går som regel tilbake etter 3-4 mnd, men noen kan ha langvarige plager - vanskelig å oppdage om du ikke kommer til spesialist i den akutte fasen. Bare en tanke - men positiv HLA-B27Nei det er sant jeg ble ikke mye klokere av revmatologen, revmatikere må gjerne kjempe i 10 år for å få diagnose (de også). Hadde mistanke om revmatisme pga alle plagene og at jeg fikk regnbuehinnebetennelse itillegg.
bør utelukkes.
Bra du hadde skrevet feil på TRASen da! Be om å få tatt stoffskifteprøvene fastende med en gang legekontoret åpner med ca. en mnd. mellomrom. 14:30 er ett svært dårlig tidspunkt å ta stoffskifteprøver på.Fastlegen min burde vel informert meg at mange av symptomene mine var like med lavtstoffskifte etter at det ble påvist forstørret skjoldb.kj, men hun tok da S-fritt tyro 13,5 referanseområdet 8.0-22.0
og S-TSH 0.92 referanseområdet 0.2-4.5.
Mente at dette var å sjekke stoffskifte. Det er flaut hvor lite legene kan om dette... disse prøvene ble tatt 30.9-10 ca kl 14:30
Disse prøvene ble tatt 19.1-11 kl 14:00
S-TSH 1.05 ref: 0.5-3.6
S-fritt T4 10.7 ref:8-20
S-fritt T3 5.9 ref:3.6-8.3
S-anti-TPO <10 ref: <35
S-TRAS <1.0 ref: 1.5 Må ha skrevet feil på denne sist mld jeg
Tror kanskje ikke det er så lurt å skrive ut fra et nettforum der det ikke er leger som svarer å ta med til legen. Skriv det heller ned på en lapp og si du har lest, snakket med andre stoffskiftesyke og fått tips og råd og gjerne vil komme til bunns i dette.Har ikke målt jod, eller noe annet, men jeg skal skrive ut denne og forlange flere prøver. Er det slik at man må ha utslag på anti TPO for at det er noe galt med stoffskifte? det var det hun sa til meg. Du skriver jo på denne linken at det finnes flere antistoffer enn anti-TPO, kan jeg be om å måle noen andre antistoffer?
Vedr. Anti-TPO - er det som jeg skriver i innlegget du refererer til tidligere en form for "bonus" defekt ift. reell sykdom i skjoldkjertelen. De aller fleste tilfeller av lavt stoffskifte i vestlig verden skyldes at kroppen begynner å produsere antistoffer mot eget vev. Anti-TPO måler hvor mange antistoffer som produseres mot eget skjoldkjertelvev eller forenklet - produksjon av skjoldkjertelhormoner. Dette er således en autoimmun sykdom der dette ikke reagerer som det skal - og gjør at feed-back systemet ofte ikke fungerer som det skal. Om du ikke har anti-tpo er det i utgangspunktet bra. Det er kan i utgangspunktet lages antistoffer mot alt mulig men blir litt vanskleig å forklare uten å gå langt inn i skjoldkjertelfysiologi. Tror ikke det er formålstjenelig der du er i dag å lete etter flere antistoffer enn de mest vanlige som du har tatt og ikke har utslag på.
At du ikke svetter er en interesssant opplysning da dette er en av kroppens "normale" måter å regulere kroppstemperatur på. Kroppen kan jo ikke slippe vann og kanskje salter om du har for lite av det. Da sparer den.Ang menstruasjonen min har den vært helt normal før siste svangerskap, jeg tenkte også på tidlig overgangsalder, men da er det jo normalt å ha svettetokter og jeg har ikke svettet på 3 år lol det er sant fryser hele tiden.
BT har jeg ikke målt.
Betyr det at du har spist syrehemmerer i 1 1/2 år? De fleste av disse inneholder mye kalsiumkarbonat. Jeg har skrevet ett stykke om overskudd av kalsium tidligere. Du kan jo lese det og se om du kjenner deg igjen i en negativ spiral.https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11061Gallesten fikk jeg akkurat konstantert etter å ha blitt feil behandlet for magesår i 1 1/2 år. Legen mente nemlig at jeg måtte ha høye leverprøver hvis jeg hadde gallesten. Jeg hadde mistanke om at det var gallesten, og fikk tilslutt henvisning til UL. UTROLIG!!!
Plagene kommer og går, men de er veldig sterke så jeg skal fjerne den.
I tillegg som jeg glemte i går og kom på nå: B12, forlat, full jernstatus, vit. d, kanskje aldosteron (med tanke på vannbalanse ikke svetting), TBG og albumin, kalsium (ionisert), PTH og ACTH.
Kram1 H:-)
Lignende tråder
-
Prøvene er helt fine også er man likevel syk?
Av pling i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 147Siste melding: 16-05-12, 20:31 -
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
fastlege sykemeldt- hva betyr prøvene mine?
Av an i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 22-06-08, 15:28 -
Disse prøvene - er helt grønn jeg
Av -diab- i forumet BlodprøverSvar: 22Siste melding: 29-08-07, 12:02 -
Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 38Siste melding: 21-06-07, 01:16

Svar med sitat
Bokmerker