Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
04-02-11, 20:19 #2
Sv: Lav kortisol produksjon uten stoffskifte problemer
Tja... jeg tror at binyretretthet behandles likt i det store og det hele jeg altså.. Men vi med stoffskifteproblemer har en ekstra utfordring i å finne optimal stoffskiftemedisinering samtidig..
Med dine binyreprøveresultater behøver du vel absolutt kortisontilskudd og tilskudd av pregnenolone og /eller DHEA. Mange sverger til 7 keto DHEA som ikke blir til kjønnshormoner i tillegg til kortisol, for å slippe bivirkninger.
I tillegg er det en fordel å ta så mye c vitaminer som du kan tåle hver dag (litt mindre enn til du blir løs i magen) og b vitaminer (høgdose her også, og helst mye vit b5) I tillegg fins det urter ( arctic root f.eks) og andre remedier som gavner folk med binyretretthet.
Det er nok slik at vi med stoffskifteproblemer ofte får binyretretthet.. Men dessverre er det nok mange som får dette uten å ha stoffskifteproblemer.. Jeg vet hvertfall om tre i min umiddelbare omgangskrets som lider av dette uten å ha stoffskifteproblemer. Noen av binyretretthetsspesialistene som dr. Lam deler inn binyrebehandling etter mild, moderat og alvorlig binyretretthet. Han er vel mest up to date hvis jeg skal referere til noen av dette forumets diskusjoner. Så har vi dr. James Wilson som har skrevet bok om binyretretthet hos folk uten stoffskifteproblemer. Så har vi Dr. Jefferies som har skrevet boken "Safe uses of cortisol".
Ellers så finner du mye om behandling på nett da, men jeg personlig er "mest glad i" Dr. Lam.
Lykke til.
Lignende tråder
-
Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
Av sivcath i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 66Siste melding: 01-10-10, 13:43 -
er det noen som har operet uten å ha stoffskite problemer
Av CRYSTAL i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 13-12-09, 11:17 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Bokmerker