Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    13

Standard Lav kortisol produksjon uten stoffskifte problemer

Er det noen her som har erfaring med lav kortisol produksjon uten å ha trøbbel med stoffskifte?
    Har lest endel her på forumet og virker som om de fleste som har binyre tretthet også har stoffskifte problemer...

Hadde vært interesant å fått informasjon om behandling av kun binyretretthet.

Hvis noen vet av andre tråder som omhandler dette, setter jeg pris på link dit

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Lav kortisol produksjon uten stoffskifte problemer

Tja... jeg tror at binyretretthet behandles likt i det store og det hele jeg altså.. Men vi med stoffskifteproblemer har en ekstra utfordring i å finne optimal stoffskiftemedisinering samtidig..

Med dine binyreprøveresultater behøver du vel absolutt kortisontilskudd og tilskudd av pregnenolone og /eller DHEA. Mange sverger til 7 keto DHEA som ikke blir til kjønnshormoner i tillegg til kortisol, for å slippe bivirkninger.

I tillegg er det en fordel å ta så mye c vitaminer som du kan tåle hver dag (litt mindre enn til du blir løs i magen) og b vitaminer (høgdose her også, og helst mye vit b5) I tillegg fins det urter ( arctic root f.eks) og andre remedier som gavner folk med binyretretthet.

Det er nok slik at vi med stoffskifteproblemer ofte får binyretretthet.. Men dessverre er det nok mange som får dette uten å ha stoffskifteproblemer.. Jeg vet hvertfall om tre i min umiddelbare omgangskrets som lider av dette uten å ha stoffskifteproblemer. Noen av binyretretthetsspesialistene som dr. Lam deler inn binyrebehandling etter mild, moderat og alvorlig binyretretthet. Han er vel mest up to date hvis jeg skal referere til noen av dette forumets diskusjoner. Så har vi dr. James Wilson som har skrevet bok om binyretretthet hos folk uten stoffskifteproblemer. Så har vi Dr. Jefferies som har skrevet boken "Safe uses of cortisol".

Ellers så finner du mye om behandling på nett da, men jeg personlig er "mest glad i" Dr. Lam.

Lykke til.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Lignende tråder

1. Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
    Av sivcath i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 66
    Siste melding: 01-10-10, 13:43
  2. er det noen som har operet uten å ha stoffskite problemer
    Av CRYSTAL i forumet Operasjonssalen
    Svar: 4
    Siste melding: 13-12-09, 11:17
  3. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39

Bokmerker

Regler for innlegg