Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
03-02-11, 19:13 #8
Sv: Det finnes flere antistoffer enn anti-TPO
Hei rexxy69!
Jeg håper du har tid/mulighet til svare meg på et par ting jeg lurer på, har sett på forumet her at du vet hva du snakker om.
Jeg er en dame på 40 år som siste 3 årene (rett etter siste fødte barn)har hatt en masse smerter/plager jeg ikke har skjønt noen ting av. pga verkesmerter i skuldre og nakke (konstant hele tiden) og en masse andre plager ble jeg sendt til en revmatolog. Han fant ikke noe på genprøver, men så at jeg hadde struma, ble sendt til ultralyd som fant dobbelt så stor skjoldbruskkjertel som vanlig.
Fastlegen sa det ikke var noe farlig, men at jeg måtte sjekke stoffskifte mitt
Prøver fra dette viste følgende:
S fritt tyroksin 13,5
S-TSH 0,92
Legen sa dette var normale prøvesvar.
Jeg søkte litt på nett ang forstørret skjoldbruskkjertel og fant så dette flotte forumet, jeg skjønte jo da ganske fort at kanskje legen min ikke viste helt hva hun snakker om.
Jeg fant linken din 7 ting din lege sannsynligvis overser og printet ut hva du der mente legen bør sjekke, fikk da følgende prøvesvar:
S-TSH 1.05
S-fritt T4 10.7
S-fritt T3 5.9
S-anti-TPO <10
S-TRAS <3
De andre prøvene du anbefalte kunne ikke hun gjøre da måtte jeg på Aker sa hun og har sendt henvisning. Men hun mente at jeg ikke kunne ha lavft stoffskifte fordi jeg ikke hadde antistoffer.
Jeg kan jo ingenting ang dette og så denne linken (som jeg nå skriver på) at det finnes flere antistoffer.
Jeg har masse symptomer på lavtstoffskifte som ekstrem verking i skuldre og nakke, menstrasjon som kommer ca hver 3 mnd kraftig, forstørret skjoldbruskkjertel, vektøkning, treg mage, fryser hele tiden, sover dårlig, ingen kjønnsdrift, svimmel, vondt rundt hjertet, alltid tørst, hoven i legger og hender, hårtap, gallesten, synsforstyrrelser, svelg problemer, søvnapne og stemmetap(veldig hes).
Ja listen er lang. Jeg håper du har tid til å svare meg, vet snart ikke hva jeg skal gjøre
Lucky
Lignende tråder
-
Prøvene er helt fine også er man likevel syk?
Av pling i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 147Siste melding: 16-05-12, 20:31 -
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
fastlege sykemeldt- hva betyr prøvene mine?
Av an i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 22-06-08, 15:28 -
Disse prøvene - er helt grønn jeg
Av -diab- i forumet BlodprøverSvar: 22Siste melding: 29-08-07, 12:02 -
Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 38Siste melding: 21-06-07, 01:16

Svar med sitat
Bokmerker