Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
02-02-11, 06:29 #2
Sv: P-piller som grund til for højt/lavt stofskifte
Både østrogen og progesteron - begge finnes i de aller fleste p-piller - har noe stoffskiftepåvirkning. Østrogendominans forbindes med lavt stoffskifte.
Når det er sagt tror jeg personlig at et friskt stoffskifte for de alle fleste nok vil takle dagens lavdose p-piller. Det betyr ikke at alle har godt av det, eller at ditt stoffskifte gjør det.
På den annen side finnes det mange flere ting som er hardt for stoffskiftet; kvikksølv, fluor, bly for å nevne et knippe.
Du bør få målt iallfall
d-vitamin - bør et stykke opp og ikke i bunnen
ferritin - bør være et stykke opp. Ikke godta "du er kvinne, lavt er naturlig"
sink - bør ikke være for lavt
selen - bør ikke være for lavt
jod - passe er nødvendig
Alle disse trengs for et velfungerende stoffskifte
Og til sist - anti-TPO. Dersom denne er over normalen er sannsynligheten stor for at du før eller siden vil få lavt stoffskifte (men det kan ta år). Hos noen få snur dette.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Barnløs på grund af stofskiftesygdom?
Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 08-01-15, 16:19 -
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18

Svar med sitat
Bokmerker