Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Endring på blodprøver
Threaded View
-
01-02-11, 14:24 #4
Sv: Hva sier disse prøver.
Åh ja. Der er meget, mange kender fra sig selv ... Helt klart symptomer på for lavt stofskifte. Det der med at spise antidepressive midler virker jo i øvrigt ikke, sådan som stofskiftemedicin gør - når det er stofskiftet, der udgør 'de dårlige nerver'.
Jeg har selv slidt med angst, omend mange er eller har været meget værre ramt end mig. Men jeg har da været ramt nok til at kunne sige, at stofskiftemedicin hjælper på dette. Først fik jeg hjælp af Eltroxin, men da den blev ændret, hjalp den ikke mere. Så kom fx en depressiv tendens. Den blev ikke mindre med Euthyrox - tværtimod, endda, for selvom Euthyrox på nogle punkter var bedre, så duede den alligevel ikke til mig. Jeg har fået det meget bedre, efter jeg fik thyroid (Erfa, men der findes også andre mærker inden for denne kategori). Stofskiftet er helt afgørende for psyken, både mht ork, tiltag, det at overkomme angst og nervøsitet og meget meget mere.
Så du skal altså være opmærksom på, at forskellige typer medicin - også inden for samme type, ren t4-medicin eller thyroid - kan virke forskelligt på os hver især. Desværre er der vist ikke andet at gøre end at prøve sig frem med de gængse mærker og så evt. thyroid, men det kan være svært at finde en læge, der vil skrive det ud.
Den del af stofskiftet, der kaldes t3, har i sig selv vældig indflydelse på en masse. For nogle rækker det at få ren t4-medicin, for andre ikke. Man kan evt. få et tilskud af syntetisk t3, eller man kan få thyroid.
Men ja, lang rejse, det her.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med det, for det trænger du så åbenlyst til
Lignende tråder
-
Røykeslutt- endring i medisindosering?
Av hanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 30Siste melding: 30-12-11, 13:31 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
Blodprøver
Av skaye i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 08-09-08, 22:45 -
blodprøver
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 13Siste melding: 16-06-06, 20:34

Svar med sitat
Bokmerker