Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Kan det ha noe med saken å gjøre? Dvs at omdanning fra T4 til T3 også foregår i sentralnervesystemet, og konsentrasjon av T3 i spinalvæske ikke er avhengig av at det må passere fra blodbanen? Korriger meg hvis det høres helt feil ut, jeg er litt på gyngende grunn når det kommer til biokjemi ....
T3 tar du via munnen, fra tarmen passerer det inn i blodet. Hvis det deretter ikke skal gå fra blodet og inn i sentralnervesystemet, så skjønner ikke jeg hvordan det skal komme seg dit. Men det understreker jo at det er sansynlig at de fleste SKAL ha tilskudd av T3 i sin behandling

Men det øvrige du siterer har i høyeste grad med saken å gjøre. Det er veldig spennende det om at enkelte gentyper er mer utsatt enn andre fordi det forklarer hvorfor enkelte har effekt av syntetisk behandlingen og andre ikke.

Min kjepphest er derimot at symptomene og sykdommens natur er så vag, diffus og snikende at det er ofte vanskelig å vurdere hva som er normalt, hva som er annen sykdom og hva som er natullige variasjoner blant folk flest. Jeg har ihvertfall opplevd det slik selv. Tror derfor det er viktig at legene slutter å si at dette er en bagatellmessig sykdom som er enkel å behandle, og sørger for at pasienter for tett og nøye oppfølging særlig tidlig i sykdomsforløpet. Føler man seg sett og hørt, kommer man kanskje på å si at man feks fryser hele tiden. Da kan man få sett på behandlingsalternativer og skreddersy dette til den enkelte. DET hadde vært den ideelle verden