Viser søkeresultater 1 til 10 av 339
Tråd: Blondies bok
Hybrid View
-
30-01-11, 11:55 #1
Sv: Blondies bok
Dette unner jeg deg virkelig! Så godt å høre!
Ellers er det nesten like fantastisk å påstå at du er frisk med verdier rett over ref.området samtidig med at du har slike symptomer (og samtidig med at du går på hc). Jeg var fornøyd med uttalelsen behandleren min på Balderklinikken hadde for noen dager siden. Ift døgnurin og innhold av kortisol sa hun at jeg hadde verdier litt under gjennomsnittet eller tilnærmet gjennomsnittlig da. Og da gikk hun ut fra midten av ref. området. Jeg syns det er en mye bedre måte å se det hele på. Selv om vi alle har ulike behov da..
-
30-01-11, 18:51 #2
Blondie, godt å høre at det går fremover
Blir helt provosert av legen som kan si at du ikke har binyreproblemer med så lav kortisol når du t.o.m. tar hc.
Begynte å ta mine aminosyrer i dag igjen, etter at du skrev så positivt om NAC. Kalium kan jo hjelpe mot muskelsmerter dersom man har for lite av det fra før. Interessant det du skriver om at kalium har hjulpet så mye. Har du målt lave kalium verdier siden du har begynt å ta det?
-
30-01-11, 20:21 #3
Tusen takk for svar alle tre

Binyrer og hypo er vanskelig og jeg aner ikke hvor mye ulikt jeg har prøvd, men dette er blant tingen jeg kan kjenne effekt av. Og det er som du sier smgj et lite (og dyrt) ekspriment å finne det som passer for akkurat meg.
Berit: Nei, jeg har ikke målt lave kaliumverdier. Tenkte bare at siden det er en elektrolytt og jeg har binyreproblem og dermed lavt BT, så kunne det ikke skade mer enn himalayasaltet jeg har i meg. Det var en tråd hvor noen skrev om en dame som hadde så god effekt av store doser kalium. Husker ikke mer presist enn det. Store doser tør jeg ikke og holder meg til dosen som er anbefalt på pakningen. Bruker et produkt fra iherb, Now. Det er i pulverform og jeg rører det ut i vann og drikker det.
Når det gjelder aminosyrer har jeg spist dette før uten den helt store effekt, men det er denne acetyl-komponenten som finnes i NAC og en god del andre produkter som er det magiske...tror jeg
-
31-01-11, 08:25 #4
Ja det er et veldig dyrt eksperiment å finne ut hvilke tilskudd som passer....bestiller fra iherb minst annenhver uke... men så er det verdt det, om man finner noe som funker. Så bra at kalium funker for deg. Det var jeg som skrev om den damen som hadde blitt kvitt en rekke plager ved å ta kalium, sto på STTM's internetside.
Vi som tar hc skal også være obs på kalium- tap, det er en vanlig bivirkning. Får vel begynne å ta det jeg også... har det i pulverform som deg, men har ikke begynt ennå. Jeg får svar fra håranalyse snart så det er jeg spent på, tror jeg venter til det. Blir spennende å måle verdiene i håret mot verdiene i blodet.
-
31-01-11, 08:50 #5
Jeg hadde også en runde med saltsug etter oppstart med Erfa. i 2-4 uker hadde jeg salt på nesten all mat. Så gikk det over. Jeg tok dette opp med legen på Heggeli. Han sa (fritt etter hukommelsen): "Det har sikkert en årsak som vi kunne teoretisere over eller kanskje også finne ut av, men siden det har roet seg så er det mer formålstjenelig å gå framover."
Og det er jeg vel enig i. Men om man har vedvarende salthunger så kan det jo være lurt å få undersøkt om det er noe som er lavt av "saltene". En litt vidsynt lege vil antakelig kunne være med på det.
BeritM - blir spennende med håranalysen. Det jeg leser om sånt spirker noe "innmari" og jeg vakler mellom å tro at "det har noe for seg, men vi klarer ikke å tolke det riktig og ulike metoder/måleinstrumenter gjør hele suppa mer grumsete" og "det er bare humbug". Som regel heller jeg mest til den første teorien, men på grunn av tolkingsproblematikken - og det faktum at jeg faktisk føler meg vel nå *bank i bordet* - har jeg foreløpig holdt meg unna. Håper du forteller masse om dine erfaringer.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
31-01-11, 08:56 #6
He-he. Er jo egentlig litt skeptisk til det selv. Men, jo mer jeg leser om det, dess mindre skeptisk blir jeg. Det som er avgjørende er at man bruker noen som kan lese av og tolke resultatene. Jeg valgte denne http://www.holistic-back-relief.com/ pga alt han skriver om adrenal fatigue og mineralubalanse. Bl.a. vil forholdet mellom sodium/kalium og zink/kobber si mye om binyrene. Koster en tusenlapp for analyse og en times samtale i etterkant, med anbefalinger om hva man skal ta, og hvor mye. Bililigere enn Norge, med så lav dollar. Vet ikke om jeg vil følge alle råd til punkt og prikke, men jeg er nyskjerrig.... Og så er jeg ganske overbevist om at blodmålinger ikke alltid gir korrekt uttrykk for hva som faktisk er verdiene inne i cellene. Mulig det er et skudd i blinde, men jeg synes nå det er verdt et forsøk. Ønsker litt guidelines mht hva jeg skal ta, og ikke minst hvor mye. Føler Balderklinikken kommer litt til kort her.
-
12-02-11, 14:08 #7
Allerede før jul oppdaget jeg at jeg hadde dossert meg for høyt. Stod da på 3 og 3/4 tablett Erfa 60mg. Grunnen til mistanken om for høy dose var forhøyet måling av SHBG. Når denne er for høy kan det være tegn på for høy dose stoffskiftemedisin leste jeg meg frem til. Understreker at måling av SHBG før oppstart av Erfa var normal.
Symptomene mine var hele tiden hypo etter min forstand. Hvilepulsen på det tidspunktet var ikke veldig høy(72), så jeg tenkte at så høy kunne jeg ikke være. Kuttet likevel ned med 30mg og det hjalp godt på formen. Ut i fra det forstod jeg to ting om meg selv: Det er vanskelig å skille mellom hypo og medikament-indisert hyper ut ifra symptomer. Måling av SHBG kan være et verktøy for å finne rett dose.
Nå har jeg vært på jobb igen en stund og tiden (eller lysten) strekker ikke til å måle BT, temp, puls osv. Tok likevel nye stoffskifteprøver denne uka, samt SHBG. Har ikke fått svar på disse, Målte også hvilepuls og fikk da en overaskelse, den var nemlig på 83. Dette tiltross for at jeg reduserte dosen før jul. Hvilepulsen har altså steget med over 10 slag per minutt. Jeg senket derfor dosen denne uka med 15 mg og bruker nå 3X60mg Erfa, 180mg. Kanskje betyr dette at med høy dose over noen uker kan jeg ha dannet flere reseptorer? Eller betyr det at Erfa har mer effekt i kroppen og at det bare har tatt tid å se den effekten? Andre som har erfaringer?
-
14-02-11, 13:07 #8
Sist endret av Kevlin; 14-02-11 kl 13:16 Begrunnelse: Legge deler av innlegget i en annen tråd
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker