Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
30-01-11, 10:56 #11
Sv: T3 omdannet fra syntetisk thyroxin trænger ikke igennem til hjernen
Det er jo kjent at det "KUN er t3 som er bioaktivt" - på alle måter. (La oss nå i denne diskusjonen se helt bort fra t2 og t1.) fT4 er bare en indirekte indikator som forutsetter konvensjon.
Problemet er at hele legeverdenens behandlertese henger på at "kroppen konverterer det den trenger fra ft4 der det er behov i vevet". Og denne tesen er hardere banket inn enn de ti bud.
Og lar seg ikke problematisere med spørsmål som
- det finnes forskning som sier at HJERNEN må ha ferdigkonvertert t3
- det er ikke sikkert at alle konverterer like godt og når vi ikke vet hvorfor denne defekten oppstår kan vi kun motvirke den gjennom å tilsette t3.
- folk som behandles med ren t4 har til dels "unormale" forhold mellom rT3, fT3 og tT3.
Legg så til at mange leger ikke ser behov for å måle fT3, og ikke har noen anelse om hva man skal bruke målingene rT3 og tT3 til...
Men tilbake til ditt personlige forhold så ser jeg jo at DU har satt deg inn i dette så om du får overbevist en lege om å oppfylle "de ville ideene dine" så bør du være i stand til både å tolke og argumentere etterpå.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Syntetisk/vegetar-alternativ til Armour
Av Stina i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 11Siste melding: 08-03-12, 05:18 -
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Syntetisk thyroxin/hvordan kroppen reagerer på det.
Av pandalakris i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 2Siste melding: 06-09-07, 18:53 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01

Svar med sitat

Bokmerker