Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
Men nå slo det meg -

1. Hvis det er slik at Levaxin ikke påvirker T3-nivået i det sentrale nervesystemet
2. Hvis T3 nivået er det som først og fremst påvirker psykisk form (i hvert fall for meg)

Så må det bety at jeg kan bruke prøveresultatene for T3 både før og etter at jeg begynte med Levaxin til å vurdere omtrent hvor tallet bør ligge. - Saint, ja?

Nå kjenner jeg forresten at dagens første tablett begynner å virke, så nå stikker jeg herfra - ha en fin søndag!

Det er jo kjent at det "KUN er t3 som er bioaktivt" - på alle måter. (La oss nå i denne diskusjonen se helt bort fra t2 og t1.) fT4 er bare en indirekte indikator som forutsetter konvensjon.
Problemet er at hele legeverdenens behandlertese henger på at "kroppen konverterer det den trenger fra ft4 der det er behov i vevet". Og denne tesen er hardere banket inn enn de ti bud.

Og lar seg ikke problematisere med spørsmål som
- det finnes forskning som sier at HJERNEN må ha ferdigkonvertert t3
- det er ikke sikkert at alle konverterer like godt og når vi ikke vet hvorfor denne defekten oppstår kan vi kun motvirke den gjennom å tilsette t3.
- folk som behandles med ren t4 har til dels "unormale" forhold mellom rT3, fT3 og tT3.

Legg så til at mange leger ikke ser behov for å måle fT3, og ikke har noen anelse om hva man skal bruke målingene rT3 og tT3 til...

Men tilbake til ditt personlige forhold så ser jeg jo at DU har satt deg inn i dette så om du får overbevist en lege om å oppfylle "de ville ideene dine" så bør du være i stand til både å tolke og argumentere etterpå.