Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
28-01-11, 20:08 #9
Sv: Hypotyreose eller depresjon?
Jeg kjenner ikke til noen kjent sammenheng mellom stoffskifte og d-vitaminmangel, men vi vet
1) Alle celler har reseptorer for d-vitamin, så antakelig er det viktig for kroppen
2) Hos en del stoffskiftesyke har behovet for stoffskiftemedisin sunket når d-vitaminnivåene har gått fra lave/lav-normale til normal-høye/høye (velvære øker og symptomer forsvinner ved lavere tilførsel av medisin)
3) Huden hos en del som har vært stoffskiftesyke lenge har strukturendringer
-> hypotese: dårligere d-vitaminomdanning er en mulighet hos stoffskiftesyke
4) Næringsopptaket fra tarm er lavere hos mange med langvarig stoffskiftelykdom og vitamin/mineralmangler oppstår lettere -> hypotese: stoffskiftesyke kan kanskje ha vanskeligere for å ta opp d-vitamin fra kosten
Du kan iallfall ta tak i d-vitaminmangelen din på egen hånd og det vil sannsynligvis enten ikke gjøre noen forskjell ELLER gjøre noe bedre.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 109Siste melding: 29-11-11, 01:35 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Hypotyreose som følgesykdom eller som roten til alt?
Av phoenix i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 34Siste melding: 14-10-07, 13:39

Svar med sitat
Bokmerker