Side 17 av 20 Først 1234567891011121314151617181920 Siste
Viser søkeresultater 161 til 170 av 191
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda

Aller først vil jeg si at etter å ha væer sengeliggende med ""narkose"", er jeg bedre etter stressdoseing(ble stående på 40 mg)---tok noen dager som forventa.
    Så litt om timen min på sykehuset, poliklinisk etter innleggelsen.
    Muskelbiopsien min er fortsatt positiv, IKKE bedre.
    Det er spes to-tre verdier der som gir dem hodebry(samme verdier som for 2 år siden).
    Spurte hva de het, men fikk ikke svar.
    Så har jeg fått irversibel muskelatrofi i mange muskelgrupper...delvis påfallende mye i lår,legger armer og sete f eks.(men merker det i hele kroppen, for jeg har vært STERK).
    Mine CK verdier er høye.
    Så----kanskje får jeg rett til slutt selv --- at dette ER hormonrelatert, og ikke noe annet.
    Vedkommende som faktisk kom fra Rikshospitalet den dagen er den første som virkelig har hørt på meg ..om for lite kortisol og galskapen med nedmedisineringa mi.
    Så får jeg bare vente å se om de er like hyggelige og lydhøre når jeg blir lagt inn der!!!
    Jeanette....tenk om vi kunne fått samme tid inne der, så hadde vi hatt "selskap"!!!!
    Jeg lander vel på indremedisin..hvis det ikke er spes., endoavdeling der...,men det bør det vel være der!
    Har jo så intens brenning i de atroferte musklene, så var i krysningen mellom
    endo-, indre-nevro, sa vedkommende....
    Hadde vært spennende høre om noen gamle eller nye har opplevd noe av denne galskapen etter å ha blitt medisinert ned. Det har nå nøyaktig tatt 4( unødvendige ) år av livet mitt.
    ANISA, jeg og tror du har rett at svaret ligger der....var "i ""god ""form" tiden før......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Så har jeg fått irversibel muskelatrofi i mange muskelgrupper...delvis påfallende mye i lår,legger armer og sete f eks.(men merker det i hele kroppen, for jeg har vært STERK).

Hadde vært spennende høre om noen gamle eller nye har opplevd noe av denne galskapen etter å ha blitt medisinert ned. Det har nå nøyaktig tatt 4( unødvendige ) år av livet mitt.
    Gunnda, du er FORTSATT STERK! Selv om det ikke er akkurat i musklene, så har du kunnskap, intelligens og i tillegg en kognitiv evne til å løfte deg selv videre.. Samtidig blir jeg veldig trist av å lese at du behøver å gå gjennom alt dette...

Det hadde vøri gromt å trefft på deg på Rikshospitalet. Jeg får vel vite når (og hvor) jeg skal dit i løpet av neste uke en gang..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Vedkommende som faktisk kom fra Rikshospitalet den dagen er den første som virkelig har hørt på meg ..om for lite kortisol og galskapen med nedmedisineringa mi.
    Så får jeg bare vente å se om de er like hyggelige og lydhøre når jeg blir lagt inn der!!!
    Jeanette....tenk om vi kunne fått samme tid inne der, så hadde vi hatt "selskap"!!!!
    Jeg lander vel på indremedisin..hvis det ikke er spes., endoavdeling der...,men det bør det vel være der!
    Det er alt for langt fra København til Oslo, men der er andre fantastiske mennesker, der bor tæt på. Håber meget at du får besøg af nogle af de "vores" Oslo-boende skønne kvinder, så du ikke, hele tiden ligger alene på hospitalet, langt hjemmefra.

Hvornår skal du til Oslo, Gunnda?
    ANISA, jeg og tror du har rett at svaret ligger der....var "i ""god ""form" tiden før......
    Jeg bare haaader at "få ret" her. Ville ønske at det er noget andet, noget nemmere at behandle, eller i det mindste - lindre så effektivt, at du får det meste af dit liv tilbage, kæreste Gunnda.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Innleggelse:
    Jeg titter i postkassa hver dag, men dette står jo ikke om liv, så må sikkert på venteliste, og de er laaange her på berget.
    Sier ifra når det er noe nytt, men innstiller meg mentalt på uker..... &
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Gunnda, det er jo en uhyrlig historie. Men ja, mon ikke, du får ret til sidst ... og flere vil lytte til dig

Flot, at du kommer herind og får skrevet; det kan knibe hvis man mangler energi, selvom det ofte er det, der skal til, synes jeg.

Men jeg forstår ikke helt, tror jeg: Går du på 40 mg thyroid, altså kun godt og vel 1 såkaldt grain?

Hårdt at skulle vente på fremgang. Hold ud!

Klem

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Kjære Gunnda! Flott at du har ork til å skrive og flott at det er bedre med deg
    Ja, det kan godt hende at du har hatt rett hele tiden at det er kortisolet og hormoner som har gjort dette med deg! Jeg håper at du blit lyttet til på Rikshospitalet. Det virket lovende at vedkommende derfra tok deg på alvor! Og jeg kommer selvfølgelig mer enn gjerne på besøk når du er der!!! Hvis du selv vil, selvfølgelig...
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Går du på 40 mg thyroid, altså kun godt og vel 1 såkaldt grain?
    Tror det er snakk om 40 mg hydrokortison

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Tror det er snakk om 40 mg hydrokortison

Godt ... tak for det

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Hei igjen!
    Leeenge siden sist.Det skyldes at formen ikke er ok.
    Vil bare si at nå har jeg endelig bestilt meg time hos D.S!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Å Gunnda
    Jeg har tenkt på deg av og til, senest idag. Og lurt på hvordan livet ditt er nå.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Godt å "se" deg igjen, Gunnda.

Side 17 av 20 Først 1234567891011121314151617181920 Siste

Lignende tråder

1. Nybegynner
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 09-12-15, 20:35
  2. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 10:43
  3. Nybegynner spm... ;)
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 29-10-08, 13:41
  4. Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-08, 15:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn