Grunnen til at det ikke ble noen videre oppfølging på det tidspunktet var at jeg til dels følte meg bedre og at jeg ikke hadde satt meg inn i hva det å ha en stoffskifte sykdom innebar. På det tiden var formen blitt bra nok til at jeg kunne håndtere full jobb, min sønn med asperger og en kone som var igjennom både en operasjon og en utredning for mild kognitiv svikt. Jeg følte meg bedre enn på over et år og akkurat da var dette mer enn bra nok, og bestemte meg for å ta mer tak i det når ting hadde roet seg over nyttår.
Så tenkt som gjort begynte jeg å lese meg opp om min sykdom for tre uker siden og satt meg inn i mine prøveresultater.

Først i dag var jeg hos legen igjen for en ny time. Jeg hadde tatt med meg en hel "avhandling" med krav om min videre behandling utover. Heldigvis overrasket min (danske) lege meg med å ha langt bedre kunnskap om stoffskifte enn fryktet. Han ville ha T4 nivået mitt høyere opp, og før jeg i det hele tatt hadde fått sagt noe som helst hadde han justert opp Levaxin dosen til 75mg.
Deretter ville han høre om hvordan symptomene mine var, hvilke som hadde blitt bedre og eventuelt om noen hadde blitt værre eller nye dukket opp.
Han syns det var rart at jeg tross alt ikke hadde blitt bedre, men samtidig så han at stigningen av T3 nivået ikke hadde fulgt T4 nivået. Hvis det var samme tendens etter oppjusteringen i dag og at T4 nivået begynte å nærme seg toppen av "normalverdiene", så sa han at da måtte vi prøve å få i meg litt Liothyronin i tillegg. Han ville forsøke det før han eventuelt måtte "overdosere" meg på Levaxin.

Blodprøvene må jeg vente med til mandagen, siden jeg hadde time sent på dagen og de tok ikke blodprøver på legesenteret etter klokken 12. Så jeg skal dit da og ta alle nødvendige prøver på alt med stoffskifte, samt mineraler og vitamin nivåene.

Jeg lover å være snill gutt fremover å ha jevnlige kontroller på tilstanden min