Side 7 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 94
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Hei Kevlin!

Ja, jeg har lenge tenkt på hydrokortison og etter et besøk til Thurfjell i slutten av Aug. har jeg gått på 20 mg Cortef/ Roussel. Merket generell bedring fra starten av, og nå har endelig kortpustheten gitt seg (Er forberedt på tilbakefall, men jeg er på mitt "beste" siden jeg ble dårlig ).
    Ellers mente var han enig i min teori om at det var binyrene som fikk nok da jeg fikk øyedråper av øyelegen (blodtrykksfall/ kortpustet, som å skru på en bryter, fra da av var jeg syyyyk). Bokstavelig talt "dråpen" ...

Merker at jeg kan gi på litt mer når jeg sykler til jobb, og ellers at jeg har litt mer energi. Humøret er bedre. Er laaaangt igjen før jeg er på topp, men det er så deilig at det går riktig vei. Sliter litt med småinfeksjoner, men så har jeg jo glemt å kjøpe sølv, så det må prøves nå.

Kjempemotiverende å lese om dere andre som er på bedringens vei!! Jeg kommer meg jeg også, etterhvert.

Hadde ikke klart meg uten dette forumet, da hadde jeg ikke hatt snøring på hva som feilet meg.......

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Hadde ikke klart meg uten dette forumet, da hadde jeg ikke hatt snøring på hva som feilet meg.......
    Samme her, Rosin! Jeg tror mange av oss hadde vært omvandrende og liggende vrak, med diagnose ME. Så Sonja, du som startet forumet, Driftssjefen, alle som skriver og deler, takk

Moro å lese at du er på vei opp, Rosin! Det er gode nyheter!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Sykmeldt fra dag en i ny jobb?

Hei godtfolk!

Er under behandling av Dr.Lams medarbeidere, der de trapper sakte opp på vit C i ulike former, panthethine og etterhvert Liposomal vit C som skal vere veldig potent da den blir absorbert i tynntarmen. Men dette tar jo tid....
    Hei Rosin:-) Jeg husker du skrev dette om Dr Lam for en stund siden. Jeg har faktisk ringt han, men de ringte ikke tilbake. Uansett, jeg vurderer å kjøpe Liposomal vit C. Har du noen erfaringer med det? Kan du også fortelle om hvilke andre tilskudd han anbefaler?

Jo mer jeg leser Dr Lam, dess mer ser jeg at han har mer innsikt enn Wilson når det gjelder adrenal fatigue. Så fra nå vil jeg prøve å kun bruke tipsene hans...

Håper det fortsatt går fremover med deg, Rosin!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Hei BeritM!

Det er bare å ringe opp igjen- sånn ca. fra kl.21 norsk tid skal de være tilgjengelige

Jeg har aldri snakket med Dr.lam, men en gang med konen (?) og mange ganger med hans medarbeidere. Oppfølgingen er ca.ukentlig i starten, til formen blir bedre. Første samtale er dyrere og lengre. Medarbeiderene er mye billigere enn Dr.Lam, husker ikke helt pris men de spurte hva jeg KUNNE betale, og slapp unna med 100-200 siden jeg var helt blakk etter å ikke ha kunnet jobbet noen måneder.

I starten skal du teste forskjellige ting ifht. feks saltinntak, kost skrive dagbok, og siden justerer de mengdene av kosttilskuddene (forsiktig opptrapping alt etter hvordan du reagerer).
    Liposomal vitamin C har jeg ikke funnet i Europa, men kjøper en lignende fra unovita.no /com som heter Lyphospheric vit.C. Gi en lyd om du finner den andre i Europa
    Du får også en "profil" på nettsiden deres der du får artikler og kan laste opp prøvesvar.

Jeg føler meg trygg på deres vurdering av hvilke kosttilskudd jeg skal ta, noe som er fint når det begynner å bli både to og tre knyttnever om dagen ;)

Kan anbefale Dr.Lam, men for min del trengte jeg nok også hydrocortison. Kosttilskuddene er jo mer langsiktige!

Bare spør om det er noe annet, husken er litt middels dårlig men ;)

Ellers har jeg fått prøvesvar! Har gått en god stund på 1,5 grain 125mg Erfa, altså 187,5 mg dagen.
    Tok prøver for en uke siden som viser ft3 på 8,5 (ref 3,5- 7,8) og ft4 på 13,5 (8-20), TSH 0,03.

Balderlegen mente ikke jeg skulle ned i dose, men ta tablettene med mat (tar de nå under tungen). Føler meg igrunnen ikke overdosert, men blir lett klam og er varm. Hva tror dere?

Ellers har jeg vært myyyye syk i det siste. Halsinfeksjoner... har tatt sølv noen uker men ser ikke ut som det helt har den store effekten ennå.
    Er frisk noen dager, men blir syk igjen like fort. Leeei! Burde nok være flinkere å holde meg borte fra jobb, men føler meg så teit når jeg kommer smilende og er frisk, og syk neste dag igjen. Urk, samvittighet!
    Om en uke er det juleferie i 2 uker. Satser på et kvantesprang helsemessig da, merker formen blir mye bedre i feriene. Jeg jobber i skolen og har heldigvis mange og lange ferier

Ellers ønsker jeg alle her inne en god og frisk jul!!!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Takk for svar, Rosin! Og takk for link til C- vit. Skal prøve de. Er enig i at kosttilskudd er langsiktig investering.... mens HC er litt akutt- hjelp. Skal vurdere å ringe Lam igjen, har sans for opplegget hans.

Et spm bare mht Lam; er det noen begrensninger på saltinntak? Jeg synes det hjelper en god del å drikke saltet vann morgen og kveld, men er redd for at dette kan være overstimulerende e.l.

Leit du er mye syk med halsen. Det var jeg også for en stund tilbake, i stor skala. Jeg har lest at sinktilskudd kan hjelpe, og jeg lurer på om det har hjulpet meg, for jeg får nesten aldri vondt i halsen lenger. Tar 50 mg sink pr dag og har gjort det noen mnd.

Misforstod litt om dosen din så må skrive om igjen/redigert: synes 187 mg erfa høres ganske normalt ut, det er jo litt i overkant av 3 grain. Det viktigste er å høre på kroppens signaler! Går selv på 3,5 -4 grain pluss 25 levaxin. Det er nok litt i overkant, men først nå har jeg følelsen av at jeg nærmer meg eller har nådd min max dose. Ellers synes jeg verdiene dine ser greie ut- ft4 kanskje litt lav? men mange/noen kan visst føle seg ok med relativt lav ft4 når de går på erfa og får t3 direkte. Så føl etter selv! (ikke alltid så lett men......:-)

Ønsker deg en riktig god jul, og håper du finner krefter i ferien! Hvile er superviktig for binyrene!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Først til BeritM- ingen begrensning i saltinntak hos Dr.Lam om du føler det hjelper! (Og beklager seeent svar, og takk for ønsker om god ferie, godt gjorde den og håper din gjorde det samme ..)

Jeg trenger HJELP! Hvorfor? Jeg har hørt på legen min, hehe.... Da jeg skrev sist innlegg fikk jeg beskjed om å ikke ta Erfaen sublingualt (under tungen), men å begynne å ta den med mat. Det har jeg gjort siden.
    RESULTAT (målt to timer etter 1 grain, glemte å ikke ta Erfa) :

ft4 på 8 (12-22)
    ft3 på 4,9 (3,1-6,3)

WÆÆÆÆ! Liker IKKE den lave ft4.. og ft3 skal jo være på topp ca. 2 timer etter tablettinntak. Jeg må opp! Legen ville jeg skulle øke med 1/2 grain (tar 3 grains nå). Jeg lurer på om jeg heller skal begynne litt forsiktig å ta de under tungen igjen? Og kanskje øke i tillegg?
    Er redd for binyrene om jeg øker for fort. Har dere forslag?

Ellers har jeg bestemt meg for å sykmelde meg en dag i uken- da jeg enda sliter med halsbetennelse/ snørr. Stolt! Tror det skal hjelpe en god del. Burde gjort det før...
    Har begynt med 10 mg pregnenolone hver dag. Merker ingenting, men tror nok det gjør godt på sikt, da alle målte hormonverdier har vært lave, og jeg er bare 25 år..

Ellers alle gode ønsker til dere, jeg følger med selv om jeg ikke har overskudd til å bidra så mye for øyeblikket! (Jobb, jobb, jobb, sove, sove..)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Hva var årsaken til at du fikk beskjed om å ikke ta den under tunga? Og hvorfor MED mat av alle ting?

(Min lege sier: tygg den godt, svelg den med eller uten vann og vent 20-30 min med mat)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Huff... det var nok TSH som var for lav. Jeg sa at den ikke var viktig for meg, men dette var nok grunnen til beskjeden jeg fikk. Kjenner jeg er litt flau nå. Dette skjer ikke igjen for å si det sånn

TSH var på mindre enn 0,03, og fT3 på 9,0 (3,6-8,3) (hadde tatt Erfa før prøven), ft4 på 13,6 (8-20).

På dette grunnlaget ble jeg bedt om å ta medisinen med mat...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Er lige så forundret som smgj.
    Huff... det var nok TSH som var for lav. Jeg sa at den ikke var viktig for meg, men dette var nok grunnen til beskjeden jeg fikk. Kjenner jeg er litt flau nå. Dette skjer ikke igjen for å si det sånn
    Det sidste, det vigtigste, Rosin Måske endda nyttigt på sigt at erfare sig til, hvad effekten kan være og hvorfor, når man får sådant et "omvendt" råd om at tage sin medicin med mad, når man netop ikke bør gøre det.

Tak for alle gode ønsker, og i lige måde.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Vi har samme lege tror jeg. Da er jeg advart mot at han kan si det til meg også... skal til han om to uker. Om jeg var deg, ville jeg begynt å ta den under tungen igjen.

Det kan jo tenkes at det at du er så sliten og har halsvondt har noe med lav ft4 å gjøre, og at det vil bedre seg når du får mer stoffskiftehormoner?

Jeg hadde alltid vondt i halsen og var forkjøla før. Jeg har det latent nå men det er ingenting sammenliknet med før. Tror det har å gjøre med at jeg bl.a. tar sink. Når jeg kjenner at et eller annet er i gjære, tar jeg 100 mg sink. Vanligvis tar jeg 50 mg hver dag, i kapselform, og begynte med det i høst.

Side 7 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Min erfaring med lavkarbodiett
    Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 12
    Siste melding: 11-12-09, 01:19
  2. Nykomling som søker svar
    Av HeiDisign i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 13-01-08, 09:46
  3. Min erfaring med operasjon
    Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto's
    Svar: 1
    Siste melding: 21-11-06, 11:03
  4. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-06, 11:34
  5. Når på dagen dere tar levaxin ?
    Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 13
    Siste melding: 06-04-05, 22:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn