Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: Frustrert etter legebesøk...

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg kommer med noget, jeg føler er særdeles vigtigt men kan ikke lave en ordentlig, samlet fremstilling. Og sidst, jeg var til lægen, var lægen mere optaget af dét end af det problem, jeg kom med. Følte jeg i hvert fald. Suk.
    Dette føler vi nok alle sammen! Og da burde vel legen skjønne at det er en del av vårt sykdomsbilde??? Eller????

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Wow, tusen takk for alle gode råd og fine ord! Det var virkelig godt å høre at jeg ikke er alene - selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker at andre også skal ha det vanskelig hos legen, men sammen er vi sterkere

Jeg vet ikke hvordan legen min gjør det med resultatene, om hun bare ringer meg eller ber meg komme igjen (jeg har nemlig en ny lege), så jeg vet ikke om jeg får brukt alle de gode rådene med en gang, men jeg skal hvert fall huske på dem i framtida. Det var virkelig lurt å skrive alt som et brev, be legen lese det og si at pga sykdommen er det vanskelig å formulere seg bra muntlig. Og å spørre HVA som er så farlig med å ha TSH på 0,04 og at jeg er villig til å ta risikoen.

Jeg føler det også som Nielsigne, at selvtilliten rammes. Jeg går ut fra legekontoret og føler meg avkledt og sårbar, i tillegg til å føle meg dum som ikke klarte å oppnå det jeg ville med besøket... Men her har vi hvert fall fått samlet noen råd om hva vi kan gjøre for at det skal gå bedre neste gang!

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Ønsker deg lykke til!

Og håper legen vil høre på deg!

Jeg kom til å tenke på noe. Vi er jo egentlig svak, siden vi er syk. Og legen er frisk, drillet i sine kunnskaper, og har makt i sine ord. Det blir nesten på samme måte med et forhold hvor den ene er psykopat. Da blir motparten snill, stille og medgjørlig. Psykopaten har da "offeret" i sin hule hånd. Slik tenker jeg det samme om oss og legene. Når vi kommer til de, blir vi snill, grei og medgjørlig. Vi tør ikke si i fra, pga makten og styrken fra legen. Vi blir sint og frustret, men vi tør ikke vise det, før vi kommer ut i fra legekontoret og hjem. Slik føler jeg det. Jeg mister både munn og mæle, og sier ja og amen! til legen. Jeg sitter å gråter inne i meg, og er sint på meg selv, for at jeg ikke klarer å "sette skapet på plass". Jeg klarer det når begeret flyter over. Men ikke hos legen. Da holder jeg kjeft. Jeg har full erfaring med psykopatiske mennesker. Og derfor synes jeg denne fremstillingen beskriver våres, eller de fleste av oss, situasjon hos legen veldig bra.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Så er det lige at vælge - eller kombinere. (Kan man fx med fordel medbringe både en bisidder OG et stykke papir med et gennemtænkt skriv, man læser op af ... ?)
    I så fall hadde jeg drillet bisitteren i det som du vil ha fram slik at bisitteren også kan stille spørsmål på vegne av deg. Dette er rett og slett det amerikanerne kaller en pasiantadvokat. Ingen dum idé når man ikke når fram alene.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Ønsker deg lykke til!

Og håper legen vil høre på deg!

Vi tør ikke si i fra, pga makten og styrken fra legen. Vi blir sint og frustret, men vi tør ikke vise det, før vi kommer ut i fra legekontoret og hjem. Slik føler jeg det. Jeg mister både munn og mæle, og sier ja og amen! til legen.
    .
    Tusen takk, Helgemann!

Ja, akkurat sånn er det! De har så mye makt, de kan gjøre dagen vår bra eller helt forferdelig bare ved tankeløse dommer. Jeg føler det sånn, som dommen faller når legen sier hva jeg må gjøre med levaxinen.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Frustrert!
    Av cirstyn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 7
    Siste melding: 05-06-10, 22:26
  2. Frustrert !
    Av benita i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 26-02-08, 10:42
  3. Svar: 24
    Siste melding: 08-05-07, 10:18
  4. Legebesøk, kortisol, ødemer, sprengte blodkar m.m.
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 18-01-07, 17:15
  5. resultat etter legebesøk
    Av Theodora78 i forumet Hos legen
    Svar: 7
    Siste melding: 30-09-06, 18:33

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg