Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
25-01-11, 12:11 #1
Sv: Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred
Jeg prøvde å google det, men jeg ble ikke noe klokere. Hva er 1-thyroxine?
low-dose, 1-thyroxine supplementation often is overlooked as a therapeutic agent for symptom treatment. The purpose of this exploratory, hermeneutic study was to describe euthyroid individuals' experiences of fatigue and depression before and after low-dose 1-thyroxine supplementation. For women participants, the collective influence of fatigue and depression prior to treatment interfered significantly with their day-to-day lives, despite their euthyroid status.
-
25-01-11, 12:43 #2
Det er vist det samme som L-thyroxine eller l-thyroxine (dvs. syntetisk thyroxin). Jeg tror at 1-tallet er fremkommet under scanninger af tekster til internettet, hvor visse konverterings-programmer blander "1" og "l" (lille L) sammen. Godt nok findes der I-thyroxine og II-thyroxine, men jeg huske svagt et eller andet om, at det skulle være noget med en form undervejs i konverteringen (?) af thyroxin, afhængig af i hvilke væv det sker i kroppen - altså ikke det "hormon-stof" der bruges i behandling og forskning.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-02-11, 19:18 #3
Jeg legger til depresjon og deprimert som stikkord her slik at denne tråden også kommer opp under slike søk.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-02-11, 23:23 #4

God idé
Fin tråd
Lignende tråder
-
Addison`s sygdom?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-12-09, 22:29 -
Psykisk nedtur
Av an i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 19-06-08, 22:10 -
En dansk Radiodoktor - helbred/sygdom artikler
Av Anisa i forumet Dr. Carsten Vagn-HansenSvar: 1Siste melding: 11-11-06, 17:08 -
Har hypo. men legen mener at symptomene er psykisk
Av Sienok i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 29-06-05, 21:12 -
lavt stoffskifte/psykisk
Av madonna i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 13Siste melding: 03-06-05, 16:34

Svar med sitat

Bokmerker