Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    36

Standard Foten vil ikke gro!

Jeg er nettopp kommet hjem fra kontroll ved poliklinikken og nok en nedtur fikk jeg.
    Jeg fikk et brudd (ukomplisert) i foten for 6 uker siden og det burde normalt være grodd nå. Men foten er fortsatt vond og i følge rtg og legen så er den overhodet ikke grodd.
    Jeg må nå regne med ytterligere 4-6 uker i følge legen. Har alltid før hatt godt grohold.
    Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for 1 år siden og merket fort bedring da jeg begynte på Levaxin.
    Frosten jeg hadde på føttene den gangen forsvant også. Men nå de siste ukene er den kommet tilbake. Jeg fryser sånn at det gjør vondt. Begge føttene er iskalde til tross for ull.
    Nå tenker jeg slik at kanskje det er stoffskifte som er på bærtur igjen og evn påvirker foten på en negativ måte?

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Sv: Foten vil ikke gro!

T4/T3 i høye doser vil vel også dekalsifisere vev, vil det ikke? I såfall vil det være problemer med å få brudd til å gro...

Har du sjekket bentettheten din?

Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    36

Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post
    T4/T3 i høye doser vil vel også dekalsifisere vev, vil det ikke? I såfall vil det være problemer med å få brudd til å gro...

Nei har ikke sjekket den. Jeg er fortsatt såpass ung at jeg ikke har tenkt på det ennå: Nå er det endel beinskjørhet i familien så jeg bør kanskje ta en sjekk.

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Jeg vet ikke om det er løsningen, men det kan jo hende. Spesielt om det er osteoporose i familien kan det jo være lurt. Jeg husker ikke helt hvor jeg så det, men det er visst ganske vanlig å miste kalsium fra ben når man går på tydoid-medisiner.

Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    36

Har fått time til nye blodprøver nå. Har før hatt godt grohold så det spørs om det er stoffskifte som nå er i ulage.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Foten vil ikke gro!

Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post

Hej Tiwas. Bliver nødt til at be` dig om at reflektere lidt mere over ovenstående. Bare du ikke har læst om at supprimeret TSH giver knogleskørhed.... som det var eksakt videnskab. Det er det ikke! Det er den sædvanlige skræmme-argument for at skræmme folk fra at be` om rette doser medicinering for hypothyroese. Det hedder TSH-tyranni og du finder henvisningen til artiklen på forummets forside. Ingen grund til at skræmme folk fra deres behandling.

Fru Fortuna Måske er du interesseret at læse vore svar til Cirkeline i hendes tråd Knogleskørhed!!!!, der er netop postet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    36

Takk Når det gjelder beinskjørhet så er det ikke noe som tyder på at jeg har det foreløpig.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Har du noen oversikt over t3-nivået? For lite t3 senker stoffskiftet, og flere av oss opplever lavere puls når vi er hypo. Det vil også si at ikke bare blir stoffene forhindret i å komme inn i cellene (t3's oppgave), men ting forflytter seg også saktere. Som om ikke det var nok så vil den trege magen mange har (som et symptom på fremdeles for lavt stoffskifte) også gi dårligere opptak av en del stoffer....
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
    Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 05-04-05, 08:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn