Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
24-01-11, 11:56 #1
Frustrert etter legebesøk...
Jeg var akkurat hos legen og skulle forklare så fint, jeg hadde halvveis forberedt en tale om at man må se på hvordan pasienten føler seg og ikke bare verdier, og hvorfor jeg føler meg bedre når TSH er for "lav" og T4 er høyere enn 16.
Men da jeg var der var jeg så svimeslått sliten at jeg klarte bare å si at verdiene mine hadde vært for lave og at jeg økte dosen litt, og at jeg ville ha time for blodprøver neste måned. Jeg fikk ikke forklart hvorfor dosen er for lav, så når hun ser i arkivet og ser de gamle verdiene mine kommer hun til å si at det er "passe". Etter at jeg har tatt blodprøvene kommer jeg til å få høre at den nye dosen er for høy grunnet lav TSH. Og jeg er redd jeg ikke kommer til å orke å forklare.
Hvordan klarer dere å gjennomføre et legebesøk slik at dere faktisk får noe ut av det? Jeg blir så psykisk sliten bare av situasjonen at jeg klarer ikke komme med en ordentlig forklaring - så det er klart at legen kommer til å synes verdiene er for høye - den unge legen som kun har lest seg til hvordan verdiene skal være, og ikke følt på kroppen hvordan "verdier innenfor normalsjiktet" kan føles. Hvordan forklarer man en tilstand som er så komplisert at jeg ikke forstår det ordentlig selv, mens man er så sliten at man ikke klarer å konsentrere seg om det man selv sier?
Lignende tråder
-
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Frustrert og leiSvar: 7Siste melding: 05-06-10, 22:26 -
Frustrert !
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 26-02-08, 10:42 -
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
Legebesøk, kortisol, ødemer, sprengte blodkar m.m.
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 18-01-07, 17:15 -
resultat etter legebesøk
Av Theodora78 i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 30-09-06, 18:33

Svar med sitat

Bokmerker