Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
21-01-11, 10:34 #1
Prøver å bli gravid. Hashimoto's. Balansere immunforsvaret selv?
Hei!
Jeg prøver å bli gravid, og har lavt stoffskifte/ anti tpo. Men jeg tar levaxin, så jeg er egentlig ikke bekymret for stoffskiftet, det ligger jo normalt ved medisineringen. Men jeg har lest at anti tpo kan hindre egget i å feste seg, og dermed blir man ikke gravid! Syns dette var litt skremmende, for man kan jo ikke gjøre noe direkte for å få denne verdien ned.
Så leste jeg en artikkel her inne, om at man ved lavt stoffskifte har en dominans av th1 celler, og det er disse som angriper egget. Man må da sørge for å stimulere th2 cellene, for å oppnå en balanse.
Spørsmålet mitt er; kan man gjøre dette ved å ta de urtene som stimulerer th2? Hvor mye skal man ta? Jeg vil jo ikke ta for mye, og så få ulalanse andre veien igjen
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-01-11, 11:25 #2
Sv: Balansere immunforsvaret selv?
Hej du

Jeg fødte et barn for snart syv år siden. Måtte have hjælp til at få ægløsning.
Med hensyn til antistofferne, så fik jeg jo en del ekstra medicin under graviditeten. Min læge sendte mig af sted til speciallæger på et sygehus, hvor jeg så gik til kontrol med blodprøve hver anden uge. Jeg havde det vældig godt
Jeg forstår det sådan, at får man medicin nok til stofskiftet, så holdes antistoffet i bund. Og der er jo mange andre gode grunde til at få øget medicinen under graviditet, så det må du endelig sørge for. Vigtigt for både barnet og dig !
Ps. Med hensyn til selve det at blive gravid, så er det ikke kun antistoffet, som er fjenden; for lavt /for dårligt behandlet stofskifte kan i sig selv gøre en ufrugtbar.
Held og lykke med projektet
Sist endret av Nielsigne; 21-01-11 kl 11:34 Begrunnelse: Ps.
-
21-01-11, 12:09 #3
En ting du enkelt kan gjøre er å få målt mengden selen du har. (Blodprøve). Dersom den er under midten kan du ta selentilskudd. Hos en del mennesker har dette vist seg å senke antistoffene.
For å hjeloe immunsystemet helt generelt er d-vitamin viktig. Få målt d3 (igjen blodprøve) og om den ligger under 90-100 så er det greit å ta tilskudd for å komme iallfall opp mot disse verdiene.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
21-01-11, 12:35 #4
Hej og velkommen
Du har nok læst rexxy69s Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd (?). rexxy69 og jeg har "samarbejdet" lidt og jeg har postet en opfølgning af praktisk karakter: Immunitet: Th1/Th2 afbalancering gennem kost og levevis, hvor du kan finde lidt "dagligdags" info om, hvad man kan gøre (eller bør undgå) hjemme i køkkenet, så at sige.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimoto’s påvirker livskvalitet selv om funksjon i skjoldbruskkjertelen er normal
Av nora i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 02-03-11, 16:38 -
Lavt stoffskifte og prøver å bli gravid.
Av piah87 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 14Siste melding: 08-02-11, 21:18 -
Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 30Siste melding: 04-05-09, 07:53 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02 -
Gravid med nr 2, må justere dose selv
Av Cha i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 17-09-08, 07:52
Svar med sitat

Bokmerker