Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
17-01-11, 14:00 #3
Sv: Stoffskifte prøve resultater. Hjelp til å tyde ?
Takk for svar

Har kopi av forrige prøver, men så nå at det var andre referansemål av de.
Prøvene ble tatt i 01
(har bedt om prøver annen hvert år de 10 siste årene, men av en eller annen årsak har legen rotet borte eller ikke tatt prøvene ? Vet jeg "tappet" blod og tok andre prøver samtidig som -er- blidt registrert)
Siste 2 ganger har jeg også bedt om utvidet prøve, siden jeg fikk høre at stoffskifteproblemene som er i familien kun vises på utvidede prøver. Men vet ikke om det er det jeg har fått nå?
Så nå at referanse var noe annet en de siste prøvene. Disse ble tatt på ettermiddagen, mens de jeg tok nå var på fastende mage tidlig på dagen.
S-Frit T4 var 14. Referanse 10-28
S-TSH var 1,11 Referanse 0,20-4,50
Skulle trent og vært mer i aktivitet men svimmelhet, mye hodepine, kvalme, mangel på energi, tungpust, hes/sår hals, mun/tann plager, betennelser/irritasjon, muskelkramper, hudproblemer, fryser/kald ("likfot"altså perioder med iskald, hvit fot) hovenhet mm er så plagsomt og tar mye energi fra meg at jeg ikke klarer veldig mye ennå.
Gjør ikke saken bedre at jeg har gått opp 15 kg på 4 år, tross i at mat og sukkerinntaket har vært minimalt.
Gikk mye i pizza, pølse, pannekaker, gryterett, pastaretter, pytt i panne, babuett med ost og skinke, eggeomelett og slike enkle ting en tennåring og far i huset kunne lage, i 3 1/2 år. Siste halvår har jeg klart å lage noe av maten selv. Da har det blidt mer kjøtt, fisk og grønnsaker på bordet.
Men kjøtt (da kjøttdeig), melk, egg og ost har det jo blidt hele tiden.
Alkoholisme kan det ikke komme av. Kan ta 2-3 glass rødvin på lørdagskvelden. Men det tror nå jeg er for lite til å komme i den kategorien
Denne legen har jeg ikke hatt lenge. Men de jeg har hatt før er ikke mye å skryte av. (mye feil/mangler som har måtte rettes opp fra tidligere leger)
Ga henne en "symptomliste" (også beskrevet ovenfor her) og ønske om å sjekke stoffskifte og B-vit.
Hun krysset av mye mer en det jeg ønsket. Har aldri tatt så mange prøver på en gang, selv da jeg gikk gravid med barna.
For uten Folat og D-vit var det utslag på raumaprøver.Ble henvist videre til utredning. Har også mye raumatiske plager i familien. Men foruten å være "værmelding" har jeg ikke andre plager av det.
Ble vel kanskje mye som skulle følges opp. Stoffskifteprøvene er jo -innenfor- normalen, så kan tenkes det var derfor hun ikke tok seg tid til det.
NRutFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
Av GMA i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-03-11, 19:31 -
Spytt prøve for binyrene - hjelp? det haster!
Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 03-06-09, 21:36 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 22:10 -
Nye resultater
Av snuppa i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 09-02-07, 19:09

Svar med sitat
Bokmerker