Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
17-01-11, 11:30 #2
Sv: Stoffskifte prøve resultater. Hjelp til å tyde ?
De stoffskifteprøvene du har nå ser helt normale ut for de aller fleste leger. MEN - Jeg ser du skriver at flere i familien medisineres ut fra symptomer og ikke prøver. Du tenker vel at du også er på vei dit, og det kan godt stemme, for de symptomene du har passer med lavt stoffskifte. Det kan være at du har det samme, og at prøvene dine ser bra ut, i hvert fall overfladisk, selv om du er syk.
T4 og TSH er i feil ende begge to på prøvene dine, men om du har lavt stoffskifte/er i ferd med å utvikle det så er du uheldig, fordi prøvene ikke er "dårlige" nok. Sjekk om T4 har sunket, og TSH gått opp fra tidligere prøver. Det er en pekepinn på at stoffskiftet utvikler seg i feil retning. Du bør få de tallene fra tidligere prøver, de kan være gull verd. Bare be legesekretæren om en utskrift, det har du rett til å få.
Jeg har en teori om at tallene kan bli penere (dvs. få deg til å virke friskere enn du faktisk er) når du er lite fysisk aktiv. Så det at du ikke får trent kan få blodprøvene til å se friskere ut ... selv om du egentlig er blitt bare verre.
Dårlige verdier på B12, D-vitamin og jern er så vanlig her inne på forumet at jeg nesten er fristet til å føye dem til på symptomlista. Så de blodprøvene er IKKE bra nyheter. Jeg vet om to uavhengige undersøkelser som viste at 39,noenting av hypotyreosepasientene hadde B12-mangel, for å nevne det også. Så ... det spørs om det er kostholdet som blir syndebukken her når det i virkeligheten er stoffskiftet. Det tar ganske lang tid å få til en B12 mangel hvis du er frisk, for mesteparten av B12 blir gjenvunnet. Hvis du har gått måneder og år uten kjøtt, melk, egg og ost skal jeg overveie muligheten. For å si det sånn. Eller om man lider av langt framskreden alkoholisme. Eller har (symptomfri) magekatarr av andre årsaker enn hypotyreose.
Kort sagt, det virker mistenkelig. Om legen avfeier deg bør du bytte.Sist endret av Jerene; 17-01-11 kl 11:44 Begrunnelse: Stokket om litt -
Lignende tråder
-
Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
Av GMA i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-03-11, 19:31 -
Spytt prøve for binyrene - hjelp? det haster!
Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 03-06-09, 21:36 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 22:10 -
Nye resultater
Av snuppa i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 09-02-07, 19:09

Svar med sitat
Bokmerker