Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Standard Skal man le eller gråte

Det første jeg gjorde i dag var å sjekke pulsen. Den var steget til hele 58 slag i minuttet! Doseendringen virker etter tre uker, hurra. Kanskje jeg ikke trenger mer enn en måneds sykmelding. Et halvsmil forsøker å ta tak i ene munnviken, men gir seg fort. Jeg føler visst ikke så veldig mye for tiden, når jeg tenker meg om ..

Det er bare f*n så patetisk.

PS

Og alt dette fordi jeg var så dum å høre på fastlegen, og gikk mindre opp i medisin enn jeg hadde tenkt.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Skal man le eller gråte

Syns du skal være stolt av deg selv jeg Jerene.. Fordi DU er den som har tatt ansvar slik at du kanskje nå ser starten på en bedring, og et bedre liv. Og greia er vel at du ikke lar deg "lure" en gang til fordi du vet så meget bedre. Er ikke det veien til suksess da? Og virker ikke levaxin, kan du prøve både lio og tyroider vet du..

Stå på Jerene!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Takker.

Det er bare så langt fram, og jeg er så lei.

Kanskje jeg skal prøve å GJØRE noe? Nå har jeg ligget på sofaen siden jeg stod opp, og nå når klokka er ett så bør jeg jo ha litt energi jeg kan bruke, tror jeg kanskje. Jeg har jo greid å lage frokost og drukket kaffe to ganger - så jeg er da ikke dødssyk heller.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Jeg har jo greid å lage frokost og drukket kaffe to ganger - så jeg er da ikke dødssyk heller.
    ... og akkurat dét er problemet med denne sykdommen. Når man blir feilbehandlet blir man ikke dødssyk (med blålys og sirener)... man blir en zombie.

Hadde vi blitt syke med blålys og sirener så kan man BANNE på at forskningen og informasjonsflyten hadde gått raskere framover...

10 000 norske zombier - de fleste middelaldrende kvinner - er det INGEN som reagerer på. Ikke engang de som vil ha "alle hender ut i arbeid"

Sorry ... du tråkka på liktåa mi....
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Nå har jeg vasket håret! Jeg tør ikke si hvor lenge det er siden sist. Jeg må bruke hårkur hver gang, så da blir det litt vanskeligere å få fingern ut. (Jeg har forresten alltid lurt på hva fingern skal ut av. Kanskje best å ikke lure for mye.)

Konstaterte til min lettelse at det nesten ikke var hår i sluket etterpå. Jeg har vel ikke vært dårlig nok lenge nok. Bare en liten visitt til hypoland, sozusagen, en liten påminnelse om at fastlegen min ikke kan mer enn overskriften om hypotyreose. Jeg er langt ute i artikkelen, jeg. Så hvis legen mot all fornuft begynner igjen skal jeg bare

eller kanskje bedre:

For jeg er da ikke så uhøflig og umoden at jeg rett og slett bare

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Wink Sv: Skal man le eller gråte

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    For jeg er da ikke så uhøflig og umoden at jeg rett og slett bare
    Hmm... hvorfor ikke? Det har jeg gjort og aldrig har jeg gjort noget bedre for mig selv, har det vist sig siden.

"Le eller gråte"? Hvad med en god gammeldags omgang sund, flammende vrede, i stedet? Når først adrenalinen flyder i årene, må selv hypothyreose vige pladsen, i det mindste midlertidigt. Man kan heller ikke være vred og deprimeret på samme tid, og det er altid godt!

Vreden behøver ikke være rettet mod nogen eller en selv, men bare mod "it" (skæbnen, Gud, sygdommen, uretfærd, vejret, forsynet, andet)... Virker uanset hvad er målet, og man kan godt blive forbløffende frisk og tilfreds et stykke tid bagefter. Selv-erfaret sådan ca. en million gange og altid med god effekt. Hvad siger du til det, Jeanette?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Sorry ... du tråkka på liktåa mi....
    Bare ligg unna min, du, så er det greit.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

JA, skal man le eller gråte, sier jeg også. Det er bare såååå tragisk dette her eller er jeg rett og slett lat? Jeg tenker jo at det er fordi jeg er lat men når jeg tenker tilbake maaaaaaange år så har jo ikke noe av dette jeg sliter med nå vært noe problem.

Kan det komme av at jeg er så innmari overvektig? Ja, kanskje, selv om jeg da jeg jobbet alltid fikk spørsmål om jeg ikke skulle slappe av litt og roe ned litt. Jeg er bare sååååå lei, jeg har ikke lyst til noe fortiden, bare sitte i stolen min og være hjernedød, se på tv og sitte på datan, det passer meg nå. Sitter her og mannen meg opp til å støvsuge, tarke støv og vaske badene, før jeg bare er nødt til å gå til butikken for nå finnes det ikke mer å spise her og jeg har jo to unger som burde spise litt. Har begynt med matdagbok og syntes selv jeg er litt mer bevisst på hva jeg putter i meg men vekten fortsetter oppover, og jeg har gått opp igjen alt det jeg klarte å miste i fjor.

Jeg vurderer seriøst slankeoperasjon nå men har jo ikke peiling på hvor mye det koster her i Egypt, samtidig er jeg redd jeg ikke skal gå ned da heller, blæh. Alt er bare d...t for tiden, og jeg banker meg selv med negative tanker om hvor dårlig jeg er til å ta styring over mitt, jeg er lei og har lyst til å gi helt f..n, jeg gidder ikke mer. Men så må jeg jo, gaahh, jeg trenger den gode feen som kan komme og forandre på og ta styring over mitt liv. Gikk opp til 150mµ for to dager siden så håper jo det sla bli bedre men......... jeg har mine tvil......

Huff og nå kapret jeg din tråd også, det var ikke meningen.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Neida kjære vene, her er det plass for deg også. Jeg har fått blåst ut, jeg.

Jeg lurer nesten på om det er et aldri så lite sunnhetstegn at jeg blir sint? Jeg gikk opp litt på dosen for 3,5 uker siden, og kanskje det begynner å virke nå. (Spurte selvfølgelig ikke om lov. skratt)

Jeg kan da ikke tro at det er kiloene dine som gjør at du mangler energi, det skjønner du vel selv også. 150µg er ikke noen voldsom dose, spesielt ikke hvis du veier mer enn gjennomsnittet. Produsentene antyder 1,6 - 1,7µg pr. kilo kroppsvekt, så da kan du regne selv. Men i praksis er det jo ganske individuelt.

Jeg forfaller også til TV-titting og blir veldig aktiv på internett når jeg er lav.

Nå har jeg faktisk energi til å dra på en demonstrasjon i ettermiddag. Jeg sier ikke hvilken, vi skal jo ikke drive politikk her.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Vreden behøver ikke være rettet mod nogen eller en selv, men bare mod "it" (skæbnen, Gud, sygdommen, uretfærd, vejret, forsynet, andet)... Virker uanset hvad er målet, og man kan godt blive forbløffende frisk og tilfreds et stykke tid bagefter. Selv-erfaret sådan ca. en million gange og altid med god effekt. Hvad siger du til det, Jeanette?
    Jeg tror du har rett, jeg.

Så ikke det du skrev før nå. Det er jo rett i boksen!

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Du Skal Være Tro
    Av Hansen i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 16-07-10, 17:09
  2. Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
    Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 12
    Siste melding: 08-04-10, 16:05
  3. Når skal vi ta pillene?
    Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 02-02-10, 09:09
  4. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  5. Skal vi engasjere oss...?
    Av pling i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 35
    Siste melding: 05-04-07, 21:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn