Hej Qa
Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
Jeg skal på sykehuset og ta blodprøve i for å få sjekket binyrene. Skal møte fastende, men skal jeg eller skal jeg ikke ta Levaxin før dette? Det er jo ikke stoffskifteprøver, men påvirker Levaxin noe annet her også? Mener jeg leste noe inni en tråd tidligere om at det påvirker, men jeg husker jo ikke hva det var.
Hvis det var mig, ville jeg møde op også medicinfastende for en sikkerhedsskyld. Du kan jo have din Levaxin-pille med, og hvis det er OK - kan du jo altid sluge den på hospitalet.

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
Jeg skal også ha en injeksjon. Noen som vet hva det er?
Du skal nok have en "provokations-test" for at se om binyrerne fungerer. Det hedder Synachtentesten. Du kan læse om det i tråden ACTH-test for binyrebarkinsufficiens.

Denne test vil ikke påvise binyrernes funktionsevne i forhold til døgnvariation, kun at binyrerne "virker". Problemet er bare, at binyrernes funktion skal være reduceret med hele 90%, før det kan ses i Synachtentesten, mans "almindelig" binyretræthed, mild eller moderat vil ikke kunne påvises ved denne test. Det kan kun spytprøverne 4 gange i tidsrummet kl. 7-8 til 23-24.

Ha´en god tur til hospitalet.