Viser søkeresultater 1 til 10 av 227
Threaded View
-
15-07-08, 07:44 #11
Nå er jeg nettopp hjemme fra legen som idag gav meg videre sykmelding til 3.aug så jeg skulle få tid til å komme meg igjen og slappe av og hvile ut. Samtidig fortalte han at alle prøver var normale.
Jernet som jeg fikk beskjed om at var så himla lavt ved juletider, det hadde aldri vært lavt, mente han her - heller normalt.
S-jernmetning (10-50) - 18
S-Ferritin (15-200) - 25
S-jernbindingskapasitet (49-83) - 73
Helt normalt for kvinner, mente han - IKKE lavt i det hele tatt. Neivel.
Jeg har nå gått cirka 4 uker helt uten Lev (kuttet fra 100 mcg) og ca 1,5 uke på 50mcg og prøvene idag viste:
TSH (0.2-4.0) = 3.6 og FT4 (9-22) = 14.6
Dette er vel fordi jeg sluttet helt en periode da eller.........? FT3 var som vanlig ikke tatt.....må man be om dette hele tiden altså....
Jeg sa at det er vel vanlig at når man går på Lev så bør TSH ligge nærmere 1, men neida så lenge det var innen normalen så var det greit. Så der har vi en SLIK lege igjen.......han sa at 2 var jo i midten så det var det mest ideelle.....han virket lite oppegående innen stoffskifteproblematikk, dessverre. Men - det er ikke han som er min nye fastlege - hun treffer jeg om 2 uker - veldig spent...
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig....om jeg bare skal fortsette på 50mcg og se hva som skjer??......ba egentlig om nærmere utredning i henhold til hormoner og evt tidlig overgangsalder osv osv - man må jo forsøke noe!! Han hørte ikke med det øret...føles som han ser en sliten jente som sitter og gråter og gav meg sykmelding fordi han vet ikke hva mer han skal gjøre. Kjipt å betale godt over 100 kr hver gang og føle man ikke får noen videre utredning eller hjelp... Hva om jeg ikke tåler Lev? Hva om jeg også skal gå på Lio i tillegg eller bare Armour?? Skal ikke si at dette ikke er noe psykisk altså, men jeg vil ihvertfall prøve alt fysisk først! Siden kroppen føles veldig av og på flere ganger om dagen....jeg har flere "luker" liksom hvor jeg slapper av helt og litt glemmer at jeg var dårlig for 5 minutter siden. Dette må da være hormoner på en snurr!! Man kjenner jo kroppen sin og vet hvordan man vanligvis er........
I mars var TSH 0.93 og FT4 17 og T3 3.9, og det var jo seff fordi jeg gikk på 100mcg. Men jeg følte meg jo ikke helt bra da heller....derfor jeg prøvde bråslutte.
Har de andre legene på Balderklinikken bra stoffskiftebehandling også? Eller er det liksom bare Omdal? De samarbeider vel der...vet ikke om jeg greier vente i flere mnd på å komme inn der..........noen som vet? Bestilt meg time hos ei anna lege der til midt i august, men da fikk jeg ikke lov å stå på Omdals venteliste samtidig. Hm. Og kr 1.800 for første konsultasjon a gitt....!!
Og hva med D-vitaminer som dere skriver om her...skal jeg begynne med det jeg også kanskje....
Klem fra trist og lei og slitenFjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
Lignende tråder
-
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Hei alle sammen!!
Av Nettverk i forumet PresentasjonerSvar: 8Siste melding: 24-03-07, 23:28 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12

Svar med sitat
Bokmerker