Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Valerie brukte "Potassium in a combo of chloride and gluconate".

Jeg har ikke linken her nå, men tror det var en vanlig legemiddel-link om bivirkninger av Cortef, og der var potassium loss listet som en helt vanlig bivirkning. Så vi som går på hc bør kanskje ta ekstra kalium i alle fall? Jeg føler uansett av de ekstra kg består av en del vann, så jeg akter å prøve ut dette, om Balder er med på det. Har time om en mnd først så får sjekke det da.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Alt dere skriver er sikkert riktig.... Men..

Å bare ta kalium som hvilket som helst annet kosttilskudd skal man være forsiktog med. Hyperkalemi eller for mye kalium forårsaker rytmeforstyrrelser i hjertet; fordi kalium er en meget viktig faktor når det gjelder nervecellers evne til å nå aksjonspotenialer; dvs. den tilstand eller balanse det må være utenfor og inni nerveceller for at nerveimpulser skal finne sted.

Men dere damer har vel kjent på kroppens signaler en vinterdag før , men det er så fort gjort å komme for høyt! Helt sant!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Men dere damer har vel kjent på kroppens signaler en vinterdag før , men det er så fort gjort å komme for høyt! Helt sant!
    Det er godt, altid at være opmærksom, men hvad angår kalium, er det meget svært komme op på overdose-mængder, da man skal have over 3 gram dagligt for at fungere ordentligt.

Der er skrevet en hel del om kalium i tråden Høy puls?. Indlæggene er spredt over 6 sider, men de værd at lede efter, tror jeg.

Derudover er man nødt til være opmærksom på, at den kost man får indeholder proteiner nok, da kroppen ellers ikke kan nyttiggøre (godt nok) hverken kalium fra kosten eller fra tilskud. Den nødvendige aminosyre hedder Taurine og kan læses om i tråden om Aminosyrer, indlæg #25.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er godt, altid at være opmærksom, men hvad angår kalium, er det meget svært komme op på overdose-mængder, da man skal have over 3 gram dagligt for at fungere ordentligt.
    Jo, det spørs jo selvsagt hva slags styrke man bruker på tablettene.. Klart at det finnes andre styrker enn kaleoridpillene jeg er kjent med i mitt hode.. Jeg skriver ut i fra egen erfaring fra sykehusavdeling, hjemmesykepleie og senter for spiseforstyrrede. Og man SKAL være forsiktig. Man klatrer fort oppover på skalaen..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sikkert lurt å innta kalium i samarbeid med lege og sjekke blodprøver.

Jeg svinger veldig i energinivåer. I somme rog i høst hadde jeg noen perioder hvor jeg tenker at jeg lå nærmere 70% av forventet normalt energinvå. I det siste vil jeg anta 30-40 %. Enkelte dager er energien på bånn, jeg klarer ikke dra meg etter øra og gjøre så veldig mange fornuftige ting. Alt er tungt. Jeg hadde en slik energitom dag i går. I dag er jeg bedre. Noe handler om søvn. Og en annen del av forklaringen tror jeg ligger andre steder.

Så derfor er det viktig å lete etter forklaringer mange steder, som dette med kalium.

Uansett kan vi jo satse på å spise mat med masse kalium i. Det er sikkert helt greit!

Mat med høyt innhold av kalium: banan, tomat, spinat, rød paprika, reddik, karse, pasjonsfrukt, fersken, mandler, potet, avokado, laks, sild, makrell og melk.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg svinger veldig i energinivåer. I somme rog i høst hadde jeg noen perioder hvor jeg tenker at jeg lå nærmere 70% av forventet normalt energinvå. I det siste vil jeg anta 30-40 %. Enkelte dager er energien på bånn, jeg klarer ikke dra meg etter øra og gjøre så veldig mange fornuftige ting. Alt er tungt. Jeg hadde en slik energitom dag i går. I dag er jeg bedre. Noe handler om søvn. Og en annen del av forklaringen tror jeg ligger andre steder.
    Det er ikke noe virus du har, da, som reduserer allmentilstanden? Jeg er i rimelig grei form ellers, men nå har jeg hatt virus on and off i et par uker og er veldig redusert i formen. Utrolig irriterende. Aner ikke hvor lenge det vil vare og føler jeg driver stressdosering i hytt og gevær.

Jeanette; takk for tips om kalium:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Så bra at formen din er god, BeritM! Virus er slitsomt.

Jeg er temmelig sikker på at det ikke er virus hos meg. Det føles mer som slik jeg har kjent meg alt for lenge. Binyrer, andre hormoner, noe. Et generelt lavt energinivå. Trøtt, trøtt, trøtt. Det er ikke stoffskiftehormonene, det tviler jeg på. Skal ta en hel haug med blodprøver snart. Vurderer å krysse av på litt ekstra.... Ser legen har krysset av på jern/ferritin, det kan jo være noe.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn