Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
09-01-11, 12:56 #11
Sv: T4 - ikke sikkert at den bør tas om morgenen
Jeg fant også denne postingen på et bodybuilderboard (utrolig hvor mye bra info som finnes på de boardene - bare man bruker den konstruktivt)
http://www.elitefitness.com/forum/an...cle-94345.html
Postingen har linker til en mengde undersøkelser og har en grei sammenfatning. Blir litt på siden, men tar med de to variantene av T2 - som da også påvirker tsh.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-01-11, 14:32 #12
Joda, men tallet for fritt T3 mangler her, det står bare totalt T3. Bare for å bemerke akkurat den vesle lille detaljen.
PS: En liten perle fra bodybuilderne: "T4 is less potent than T3, metabolically speaking, and has a half life of six to seven days in euthyroid humans. (That’s where a person’s thyroid gland is enlarged but it’s not associated with inflammation or cancer. Also called goiter.)"
-
09-01-11, 16:54 #13
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-01-11, 18:42 #14
Du har helt rett. Lesebrillene mine oversatte T3 til fT3... De er ikke alltid like pålitelige de lesebrillene der.

Men... skal jeg si noe så må jo en økning i tT3 være enda mer signifikant enn en hypotetisk økning i fT3. Siden tT3 (jeg skriver tT3 sånn at jeg ikke roter med fT3 flere ganger, men jeg mener altså TotalT3) faktisk er t3 som er i aktiv bruk.
Sånn som jeg leser det da så vil faktisk samme t4-medisinmengde gi større opptak (bedring i fT4) OG bedring av opptatt fT3 til tT3 (IKKE til rT3). Det er jo i så fall helt genialt.
6,5 ng/dl er en signigikant økning i forhold til normalområdet..
http://www.suite101.com/content/unde...levels-a145766The normal range for total T3 is approximately 97 to 219 ng/dl and for free T3 210-440 pg/dl.
Takk for at du fikk av meg lesebrillene.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-01-11, 19:04 #15
He he. Det er fint og genialt, jeg krangler ikke på hovedsaken, altså. Ingen tvil om at det gir bedre opptak. Jeg syns likevel det beste er at en slipper å bekymre seg for hva en spiser og drikker etterpå. Og så passer det så godt med godnatts-tannpussen. Den beste garanti for at det ikke havner noe mer i magen etterpå, unntatt vann.
Lignende tråder
-
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30
Svar med sitat

Bokmerker