Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Gurkemeie:
    http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/curc_lon.htm Her står det blant annet:

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER
    Gurkemeie hjelper til å stabilisere kroppens mikroflora, bl.a. ved å hemme overvekst av gjærsopp. Urten kan brukes ved høyt kolesterol, gulsott, gallestein, kolecystitt (betennelse i galleblæren), åreforkalkning, blodpropp, hjerneslag, kreft, magekatarr, magesår, dårlig appetitt, dyspepsi (dårlig fordøyelse), hypoklorhydri (mangel på saltsyre i magen), kvalme, kolikk, raping, mye tarmgass, magesår, diaré, akutte eller kroniske betennelser i ledd, muskler og andre organ, lumbago (vondt i korsryggen), artrose, revmatoid artritt, gikt, astma, eksem, psoriasis, soppinfeksjoner, fotsopp, menstruasjonskramper og smertefull menstruasjon. Utvortes kan man bruke gurkemeie som et omslag ved fotsopp, skrammer, eksem, psoriasis, forstuinger, opphovninger og skader.
    Jeg er ikke så glad i smaken på denne urten, men skal forsøke igjen.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Jeg har akkurat begynt å ta gurkemeie i tablettform, mest pga muskel- og leddverk. Skal melde her om det gir noen merkbare positive effekter på det ene eller det andre Svelger den med litt vann med pepper.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Dette må du fortsette å rapportere om Rufus... Gurkemeie har jeg faktisk ikke prøvd. Har ikke lest eller hørt så mye om det. Men om det kan hjelpe på kiloene er jo det fantastisk. Har vært på kjøpesenter i ettermiddag og merker at kjøpelysten når det gjelder klær, dempes av at jeg ikke føler meg vel med de ekstra kg.

En annen ting jeg leste på STTM forleden ang vekttap; når man har gått på hc en stund, mister man en del kalium (potassium). Visst nok kan mange med lavt stoffskifte også ha lavt kalium. STTM rapporterer om en person som ble kvitt overflødige kg, muskelsmerter og andre ting ved å spise høye inntak kalium. Kalium styrer bl.a. væskebalansen i kroppen. Det holder ikke å måle blodverdiene på dette, men man må måle verdien i røde blodceller, som kan være helt annerledes. Vedkommende det gjaldt hadde fine blodverdier men ikke i selve cellene. http://www.stopthethyroidmadness.com...pplementation/

Jeg skal be om en slik test neste gang jeg er hos legen (om det går an å ta i Norge, har ikke hørt om rød blodcelle test før).

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Interessant. Valerie sier:
    I have since learned that being hypothyroid causes potassium losses, as does ANY steroid which I had been on for necessary adrenal support. Diabetes with a low carb diet also predisposes us to lose intracellular potassium into the serum which is probably why my serum labs looked normal in the face of extreme shortage. I hope many will see this and at the very least get RBC potassium labs done and if you have high BP or fluid retention, reach for potassium before a diuretic!
    Kanskje den testen kan tas fra Heggeli? Der kan man jo ta dyre blodprøver som sendes til utlandet om man vil/har råd.

Hva slags potassium/kalium skal man ta?

Det finnes som chloride, gluconate, iodine, citrate, bicarbonate på iherb.com? Noen som vet mer?
    Sist endret av Vigdis; 09-01-11 kl 09:02 Begrunnelse: tilegg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Valerie brukte "Potassium in a combo of chloride and gluconate".

Jeg har ikke linken her nå, men tror det var en vanlig legemiddel-link om bivirkninger av Cortef, og der var potassium loss listet som en helt vanlig bivirkning. Så vi som går på hc bør kanskje ta ekstra kalium i alle fall? Jeg føler uansett av de ekstra kg består av en del vann, så jeg akter å prøve ut dette, om Balder er med på det. Har time om en mnd først så får sjekke det da.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Alt dere skriver er sikkert riktig.... Men..

Å bare ta kalium som hvilket som helst annet kosttilskudd skal man være forsiktog med. Hyperkalemi eller for mye kalium forårsaker rytmeforstyrrelser i hjertet; fordi kalium er en meget viktig faktor når det gjelder nervecellers evne til å nå aksjonspotenialer; dvs. den tilstand eller balanse det må være utenfor og inni nerveceller for at nerveimpulser skal finne sted.

Men dere damer har vel kjent på kroppens signaler en vinterdag før , men det er så fort gjort å komme for høyt! Helt sant!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Men dere damer har vel kjent på kroppens signaler en vinterdag før , men det er så fort gjort å komme for høyt! Helt sant!
    Det er godt, altid at være opmærksom, men hvad angår kalium, er det meget svært komme op på overdose-mængder, da man skal have over 3 gram dagligt for at fungere ordentligt.

Der er skrevet en hel del om kalium i tråden Høy puls?. Indlæggene er spredt over 6 sider, men de værd at lede efter, tror jeg.

Derudover er man nødt til være opmærksom på, at den kost man får indeholder proteiner nok, da kroppen ellers ikke kan nyttiggøre (godt nok) hverken kalium fra kosten eller fra tilskud. Den nødvendige aminosyre hedder Taurine og kan læses om i tråden om Aminosyrer, indlæg #25.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn