Hei, jeg prøver å finne noe om vekt her på sidene, og vil bare stille et par spørsmål.
Har dessverre blitt tyngre, sånn smått om senn, gjennom flere år. Mener jo at jeg har hatt symptomer på lavt stoffskifte i over 20 år, men ble ordentlig syk for 4-5 år siden. Siden da har også vekta økt raskere (drøyt 20 kg for mye nå!).

Men: så kommer det jeg nå har opplevd de siste ukene - jeg har begynt å GÅ NED i vekt. Til og med i juleuka gikk jeg ned en kilo, til tross for tyngre middager enn vanlig, noen konfektbiter for mye, litt moltekrem +++! Da er det jeg lurer: Hva betyr nå dette? For ingenting har påvirket kiloene før, uansett hva jeg prøvde.

Om jeg ikke har fått en alvorlig sykdom som eventuelt påvirker vekta, så kan jeg bare se en mulig forklaring: Jeg har gått noe ned på Levaxindosen (fordi jeg har funnet ut at kroppen min ikke tåler den så godt), og jeg har doblet Lio fra 5 mcg til 10 mcg. Dette er den eneste forandringen jeg har gjort på førjulsvinteren.

Så da er spørsmålet til noen kloke hoder her, eller noen som har erfaring: Kan økning av Liothyronin påvirke vekten, slik at den går ned? Jeg har jo et håp om at det er tilfelle, at forbrenningen øker ved mer T3. Men jeg vet ikke. Noen andre som vet?