Side 7 av 21 Først 123456789101112131415161718192021 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 203
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Jaja - da tipper jeg at jeg har funnet årsaken

Takk for et grundig innlegg, Anisa. Her er det mye kunnskap som kommer meg til nytte. Noe passer mer og noe passer mindre med det jeg selv opplever og mener å vite om meg

Og så kommer "men"

Med kjennskap til min egen oppvekst og hvor jeg har bodd - så finner jeg sannsynligheten for at jeg, personlig, skal ha vært utsatt for fluor i utslagsgivende mengder ekstremt lite sannsynlig (aldri fluortabletter, har kun i korte perioder bodd steder hvor jeg kan mistenke tilsatt fluor i vannet).
    Et annet argument mot fluorproblem er at såvidt jeg har forstått så påvirker dette først og fremst hypofysefunksjonen og dermed senker TSHreaksjonen på lavt stoffskifteinnhold i blodet? Med forbehold om dårlig hukommese i skriveøyeblikket.
    Med hensyn til fluor i de nye fyllingene så har jeg etter det jeg tannlegen vet bare fluor i noen få av dem. Om dette er feil så er det uansett ikke økonomisk aktuelt å gjennomgå munnen en gang til. ... Så dette blir ikke det første jeg jobber med. Har kuttet ut tannskyll og stort sett fluortannkremen - spytter og skyller godt de gangene jeg bruker den... det får holde.
    Så jeg vil ikke på noen måte benekte at fluor er skadelig i bløtvevet. Jeg tviler bare på at jeg selv har blitt utsatt for så mye gjennom mine år ennå at det er roten til rotet mitt... Dog - jeg tar noen forhåndsregler for å redusere totalbelastningen.

Artig det du skriver om grønn og hvit te... Jeg har nemlig - helt av meg selv - begynt å redusere grønn til fordel for hvit. Jeg må bare finne en hvit som passer meg (like godt) smaksmessig. En annen ting er at jeg er 100% klar over at jeg aldri vil klare å holde et 100% bra kosthold... så jeg håper og tror at den grønne teen så langt har gjort meg mer godt enn vondt. Det er dog ingen garanti for at det vil fortsette å være sånn. Behov svinger.

MEN - nok engang - det du skriver i punkt to oppfatter jeg som meget relevant for meg - jeg kjenner meg igjen. En fulltreff, tror jeg.
    Jeg lurer bare på hvor lenge en slik avgifting kan foregå??? Det er nok 1-2 år siden siste gang amalgam forsvant og kanskje 5-6 år siden hovedmassen (og de største) ble tatt. Kan en slik prosess ha blitt trigget av behandlingen jeg nå får på Heggeli (levverrensende via "Metagenics ultraclear plus ph", glutamin og probiotica for tarmen og tilskudd av selen, jern, og spesielt b- og c-vitaminer + denne glukosamin/MSM og i tillegg eliminasjons-/candidadiett)? Har ikke levertallene tilgjengelig, men de har ikke vært "unormale" nok til å ha blitt nevnt noen gang jeg kan huske... Mener de ble tatt i 08 og 10 iallfall.

Jeg spør fordi jeg stusser over at jeg umiddelbar ble bedre i magen (leaky gut) på dette regimet, men bare til et visst punkt. Jeg har fremdeles en avføring som tyder på fortsatt leverbelastning og jeg ser ikke ut til å finne noe som får magen helt god. (BTW - quinoa - som jeg aldri har spist før - var det første jeg fant som jeg definitivt ikke skal spise mer av på lenge....) Har du noen tanker om dette? Og ... jeg synes avgifting - det jeg finner - er forvirrende. Hvordan kan man gå fram for å få til en sikker sekundæravgifting?

Selv vurderer jeg en hårprøve siden kvikksølv fra amalgam spesielt skal kunne vises i hår, men det er bare en måned siden siste farging, så jeg må da vente en stund.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Jaja - da tipper jeg at jeg har funnet årsaken

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg spør fordi jeg stusser over at jeg umiddelbar ble bedre i magen (leaky gut) på dette regimet, men bare til et visst punkt. Jeg har fremdeles en avføring som tyder på fortsatt leverbelastning og jeg ser ikke ut til å finne noe som får magen helt god. (BTW - quinoa - som jeg aldri har spist før - var det første jeg fant som jeg definitivt ikke skal spise mer av på lenge....) Har du noen tanker om dette? Og ... jeg synes avgifting - det jeg finner - er forvirrende. Hvordan kan man gå fram for å få til en sikker sekundæravgifting?
    Jeg ser, at der mangler noget... i din opremsning af tilskud og remedier. Du har fået alt til at forbedre kroppens funktioner, men jeg ser ikke rigtig noget til at sikre "transportvejen" ud af kroppen, for uønskede metaboliter og (f.eks.) kviksølv eller anden forurening, der ellers er deponeret i kroppens (hovedsageligt) fedtvæv. Det nok derfor at din lever fortsat "hilser" og du selv er opmærksom på det... Mærkeligt, at lægen ikke har tænkt på, at alle disse gode tilskud og remedier også har en afgiftende effekt og bør derfor ledsages af "hjælpesubstanser" til at gøre udskillelsen fra kroppen lettere og ugiftig.

For at opnå en ugiftig transport ud af kroppen, er der brug for følgende remedier til:
    1. Super Enzymes Caps (før hvert måltid, kan give løsere mave i begyndelsen, men ellers velgørende)
    2. NAC N-Acetyl Cysteine (mellem måltiderne sammen med E-vitamin, Antioxidant Caps, fiskeolie og skyllet ned med C-vitamindrik eller lignende)
    3. Advanced Gamma E Complex (mellem måltiderne sammen med NAC, Antioxidant Caps, fiskeolie og skyllet ned med C-vitamindrik eller lignende)
    4. Antioxidant Caps (mellem måltiderne sammen med E-vitamin, NAC, fiskeolie og skyllet ned med C-vitamindrik eller lignende)

Er forrestem meget glad for, at du også bruger MSM. Der er intet som "tætner" utæt tarmslimhinde så godt som MSM, og denne må du meget gerne bruge meget af - op til 5 gram, da i dette tilfælde more is better.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg ser, at der mangler noget... i din opremsning af tilskud og remedier. Du har fået alt til at forbedre kroppens funktioner, men jeg ser ikke rigtig noget til at sikre "transportvejen" ud af kroppen, for uønskede metaboliter og (f.eks.) kviksølv eller anden forurening, der ellers er deponeret i kroppens (hovedsageligt) fedtvæv. Det nok derfor at din lever fortsat "hilser" og du selv er opmærksom på det... Mærkeligt, at lægen ikke har tænkt på, at alle disse gode tilskud og remedier også har en afgiftende effekt og bør derfor ledsages af "hjælpesubstanser" til at gøre udskillelsen fra kroppen lettere og ugiftig.
    Jeg må ile til og innrømme... jeg har ikke nevnt amalgam/kvikksølv for legen da jeg ikke så den sammenhengen selv før under en internettvandring i gårkveld (som førte til altfor sein leggetid.) Så behandlingen jeg har fått har vært basert på ideén/symptomer på leaky gut/candida/matintoleranse (IgG-test) med først ukjent opphav (2. konsultasjon - teori:matintoleranse) og deretter med forståelse for at Ibux har forverret symptomene kraftig (3. og foreløpig siste konsultasjon).

(Og jeg spiser jarrows tocoSorb - også + en god multivitamin og litt triomega... anså dem bare ikke som så relevante oppi dette)

For meg har glutamin gjort den største forskjellen. Der så jeg bedring omtrent fra første te-skje.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Jeg må ile til og innrømme... jeg har ikke nevnt amalgam/kvikksølv for legen da jeg ikke så den sammenhengen selv før under en internettvandring i gårkveld (som førte til altfor sein leggetid.) Så behandlingen jeg har fått har vært basert på ideén/symptomer på leaky gut/candida/matintoleranse (IgG-test) med først ukjent opphav (2. konsultasjon - teori:matintoleranse) og deretter med forståelse for at Ibux har forverret symptomene kraftig (3. og foreløpig siste konsultasjon).
    Både og... smgj Vi deponerer jo "skidt" ikke kun fra plomberne, men også fra alt muligt andet. Særlig os med hypothyreose.... Det er ellers en god latin, altid afbalancere - af tage vare lige såvel på udskillelsen af "skidt", som på tilførelsen af mikronutrienter, hvoraf en stor del har jo afgiftende effekt. Jeg forudser, at denne coctail kan give dig flere aha-oplevelser allerede efter et par uger.... hvis du altså beslutter dig for at teste. Selv for kerneraske mennesker vil en "NAC-måned" (kalder jeg det) et par gange om året give en gevinst på langt sigt, der kan måles i flere friske og givtige leveår.
    For meg har glutamin gjort den største forskjellen. Der så jeg bedring omtrent fra første te-skje.
    SÅ bliver du også glad for NAC. NAC er også en aminosyre, så der ikke noget mystisk ved det. Det er bare lidt "forstærket" mad.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg ser det er L-Cysteine i UltraClear.Spørsmålet er om det er nok og om jeg tar den opp godt nok. Det er jo ikke sikkert.

Så jeg får forsøke NAC om det gjør noen forskjell. Det hadde vært greit å komme litt videre igjen.
    Har bestilt melketistel allerede. Har du noen erfaring med den?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Jeg ser det er L-Cysteine i UltraClear.
    L-cysteine er IKKE det samme som NAC (N-Acetyl-Cysteine). Forskellen mellem de to i sammenligning er som mellem DHEA og 7-KETO. For at opnå den decideret afgiftende og leverbevarende effekt er det NAC som skal bruges.
    Spørsmålet er om det er nok og om jeg tar den opp godt nok. Det er jo ikke sikkert. Så jeg får forsøke NAC om det gjør noen forskjell. Det hadde vært greit å komme litt videre igjen.
    NAC gør ALTID en forskel, uanset at det jeg siger kan provokere til benægtelse. NAC er aminosyre kroppen selv producerer, jo ældre man er jo mindre og faldet begynder allerede i 18-års alderen. For at opnå effekten rettet mod tungmetaller.... da SKAL NAC tages i "coctail" med andre tilskud, idet man kan risikere at NAC frigør så meget fra depoterne og der er ikke noget at "pakke det ind i" på vejen ud af kroppen. Hvis du er sikker på, at du har depoter af kviksølv i kroppen, da skal der overholdes visse regler for "tungmetal-detox" for ikke at komme til at skade sig selv mere, end man allerede er.

Du har skrevet (mener jeg) om at du har en sød tandlæge. Kan du så ikke bede ham/hende om at skaffe den rette kit til kviksølv-detox til dig fra USA? Privatpersoner kan nemlig ikke handle der. Kun tandlægerne kan. Firmaet hedder Huggins Applied Healing og har forhandlet helsesikre dentalmaterialer og tilskud i en menneskealder eller to... Deres produkter kan skaffes over internettet fra USA - via hjemmesiden Basic Supplement Package 1 (Med calcium) eller Basic Supplement Package 2 (uden calcium) via hjemmesiden Huggins Applied Healing.com. Det som jeg fik udleveret af min tandlæge tilbage i 1980-erne var Basic Supplement Package 2 (uden calcium).

Har bestilt melketistel allerede. Har du noen erfaring med den?
    Den kender jeg godt På latin hedder den Silybum marianum. På dansk Mariatidsel og her på forummet er den omtalt flere gange, senest i tråden Mariatistel - hvorfor? Det er et godt valg for vedligeholdelse af lever-helse, men jeg har ikke selv brugt det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Vil bare gjøre oppmerksom på at denne acetyl komponenten er ulovlig å bestille fra utlandet, slik jeg har forstått det. Er det noen som kjenner til at det går an å få tak i gjennom eu eller lignende vil jeg gjerne høre. Skulle så gjerne prøve amionosyrer med denne komponenten da jeg har forstått det påvirker nervesystemet på en positiv måte.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Vil bare gjøre oppmerksom på at denne acetyl komponenten er ulovlig å bestille fra utlandet, slik jeg har forstått det. Er det noen som kjenner til at det går an å få tak i gjennom eu eller lignende vil jeg gjerne høre. Skulle så gjerne prøve amionosyrer med denne komponenten da jeg har forstått det påvirker nervesystemet på en positiv måte.
    Hej Blondie

Man kan godt få NAC receptfrit indenfor EU, fordi i de EU-lande, hvor netsiderne er hjemmehørende, er NAC et anerkendt kosttilskud og 100% lovlig. Det vil jeg skriver jeg om senere...

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hei smgj
    Lenge siden sist. Har savnet deg her. Håper alt er bra med deg?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Nydiagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Ikke akkurat nydiagnostisert lenger.
    Men faktisk ... *kjenner etter* ... ganske bra?

Siden sist har jeg vært innom det meste av vitaminer/mineraler og bøttevis av kosttilskudd. Noe har virket bra, noe har ikke virket. Ja, og så lever jeg strengt glutenholdig-korn-fritt. Det gjør jeg først og fremst fordi jeg får bihulebetennelse av å spise korn ... fant jeg ut - og dernest på grunn av sammenhengen hashimotos - hveteintoleranse..

Av tilskuddshøydepunkter for meg kan jeg si:
    - jod&selen. Førte iallfall ikke til økte antistoffer for meg. Jeg gikk på selen i lang tid før jod. Selen trengs mange steder i stoffskiftehormonomsetningen. (Viktig å huske at supplementering av jod kan øke TSH - for min del skjedde dette uten hypo-symptomer.)
    - ultraclear plus ph. Et detoxprodukt som har hjulpet meg å redusere forhøyet ASAT/ALAT (leververdier - leveren er som kjent viktig for omdanningen av stoffskiftehormoner)
    - mariatistel - også effektiv for leveren.
    - d-vitaminer. D-vitaminene trengs på cellenivå for å få hormonene koblet til reseptorene (mener jeg å huske) og er viktig for immunforsvaret. Den enkleste måten å skape grobunn for autoimmune sykdommer er for lite d-vitamin.
    - magnesium. Magnesium er i bruk i mange prosesser i kroppen, jeg har dessuten lest at hypo-pasienter har overdrevent tap av magnesium så jeg fyller etter. I tillegg får jeg mye lettere fysiske spenninger i musklene uten ekstra magnesium har jeg erfart etter hvert.
    - glutamin. En aminosyre som jeg brukte i en lengre periode for å bygge opp en ødelagt tarmslimhinne.
    - kveldsmedisinering. Det har jeg holdt på med lenge, og er det som gir meg best søvn.

Og i denne perioden har antistoffene mine falt både relativt raskt og mye. Nå er de målbare ved lab'en her i Østfold (sist 688 - som tidligere bare har målt ">1300" ref 0-60) og godt på vei ned på Aker-målingene som er mye mer nøyaktige (sist 105 ref: <35). Det gode resultatet har ført til at jeg - i samråd med legen, selvfølgelig, har bestemt å forsøke å redusere erfaen sånn at jeg skal få synlig TSH. Jeg ønsker dette for å se om det er noe liv å spore i kjertelen. Legen mener at jeg ikke har noen større risiko for å øke antistoffene så vi prøver nå mot sommeren. Dette vil jeg gjøre med mikrosteg. Har begynt med å kutte ut siste, homeopatiske rest av levaxin (brukte 25µg hver 4. dag) fra dagsdosen. Skal holde dette iallfall i 2-3 uker før jeg vurderer om jeg skal barbere 15mg fra mine daglige 135mg erfa. Han advarte meg om at det kunne bli ubehagelig, og at jeg nok måtte være forberedt på at det ikke ville komme "liv over natta".... Så det blir en balansegang - hvor langt skal man ev. la det gå. Vel. Den tid den sorg. Jeg fikk iallfall med et ekstra blodprøveark med "kopi pasient" skrevet inn, sånn at jeg kan ta en "egenkontroll" underveis. (Jeg har visst gjort meg selv en bjørnetjeneste gjennom å reklamere for legen "min" i sin tid ... har jo blitt vanskelig å få time, jo... )

Side 7 av 21 Først 123456789101112131415161718192021 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 09-08-15, 16:04
  2. Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
    Av Milli i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 75
    Siste melding: 12-12-12, 18:45
  3. Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
    Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2