Viser søkeresultater 61 til 70 av 101
-
05-01-11, 08:23 #61
Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
Tusind tak for informationen.

Næstved Sygehus! Med en henvisning fra min læge, kan jeg tage et hvilket som helst hospital. Det er intet problem for mig at tage til Næstved -jeg bor i Holbæk.
Hvad hedder din læge?
Har du fået Amour?
KH Helle
PS: Er det ikke mærkeligt?
Jeg har gået i to år på endokrinologisk afdeling på Bispebjerg. De afviser totalt en kombinationsbehandling - og påstår at det er umuligt i Danmark.
-
05-01-11, 10:58 #62
Jeg vil gerne opfordre til, at navne på bestemte læger udveksles kun via Personlige Meldinger. Ikke på åbent forum. Gode læger hænger ikke på træer og ingen grund til, at de evt. bliver "afsløret" her, og evt. chikaneret af den "kollegiale" lægestand i DK, for ikke at overholde den officielle behandlingsprotokol, der jo ikke anerkender Liothyronin som værende effektiv i behandling af hypothyreose.
Det er vist Dansk Thyreoidea Selskab og Selskabets formandinde fra Herlev Hospital, der er fortalere for afvisning af behandling med Liothyronin. Lige som de ej heller tror på, at der er forskel mellem "ny" og "gammel" Eltroxin....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-01-11, 11:45 #63
Helt enig. Ingen grund til at gøre livet surt for de gode læger

Gør du bare det. Jeg fik i første omgang den oplysning fra forummet her, og siden har både jeg og min mor oplevet, at det går glat med told og alt. Intet fordækt i det.
Eftersom thyroid ikke findes iflg. Lægemiddelstyrelsen og derfor ikke findes i deres system, kan lægen ikke udskrive recepten via sit elektroniske system. Det skal være en håndskrevet recept, men bortset fra det, ser den altså helt almindelig ud.
Der kan fx stå:
Tbl. Erfa Thyroid USP 125 mg, 500 tbl., d.s. For decreased thyroid
function.
Jeg ved, der findes forskellige versioner, fx har jeg herinde læst, at nogle får recept for et år ad gangen. Det ved jeg ikke, om man kan få i Danmark; jeg har altid fået begrænsning på a la så og så mange piller a så og så mange gange inden for et bestemt tidsrum (regner læger mon med, man går og sælger sin medicin på gaden, eller hva??) Måske bør du oprette en egen tråd om, hvad der skal eller kan stå i recepter?
Som nævnt skal du så konferere lidt med en apoteker, fx her
http://www.pharmacy-international.de/ (som jeg bruger og er meget tilfreds med)
eller her http://www.altstadt-apotheke-berlin.de/
eller i Stuttgart eller i Frankfurt og hvor de ellers befinder sig. Men tjek først med apoteket og spørg dem, hvor lang tid, der vil gå.
Så sender du den version, du har skannet ind og som ligger på din computer.
Så eftersender du papir-versionen.
Turen til Tyskland kan du sandsynligvis spare dig. Der går nok 3-5 uger, før de har medicinen hjemme fra Canada (hvis det er Erfa) eller noget lignende, hvis det er Armour (USA) Til gengæld går det lynhurtigt, når de først har den. De sender den til dig med det samme.
Takket være elektronikken og det tyske DHL http://www.dhl.dk/da.html kan du så følge din pakkes vej gennem tolden, hvis du skulle ha lyst
Det er ikke smugleri !
-
05-01-11, 13:09 #64
Kære Anisa og Nielsigne
Hvor er jeg altså glad for, at jeg fik oprettet mig som bruger her på dette forum! Tusind tak til jer begge.
Der er lys for enden af tunnelen nu - på flere fronter:
Jeg har talt med en meget venlig sekretær på Næstved Hospital. Jeg forklarede hende, at jeg er interesseret i en kombinationsbehandling og spurgte om det var muligt hos dem.
Hun noterede hvilken medicin, jeg er interesseret i og forhørte sig derefter hos lægerne.
Inden en timer ringede hun tilbage og sagde, at jeg bare skulle bede min praktiserende læge om en henvisning. Her skal han påføre, at det er med henblik på kombinationsbehandling - da jeg så fra starten komme til en af de læger, der har det som speciale.
Derudover har jeg fået svar fra Nordapotheke i Flensburg.
De har fundet navn og telefonnummer på en dansktalende læge, som bor ved siden af apoteket. Han vil gerne udskrive Thybon (kunstigt T3) til mig. Konsultationen koster selvfølgelig noget - men jeg vil ofre hvad som helst.
Jeg har talt med lægemiddelstyrelsen. De fortæller mig, at en dansk læge ikke må udskrive recept på et produkt, der ikke markedsføres i DK. Men det kan jo ikke passe, når du, Anisa, har fået en recept på (var det Erfa?).
Nu er så to muligheder pludselig åbne.
Jeg skal lige overveje, om jeg skal gå den ene eller anden vej.
Har I selv erfaringer med at være på:
1.
Kunstigt T4 og T3 - eller
2.
Et af de naturlige produkter, der også indeholder både T3 og T4.
Bedste hilsner
Helle
-
05-01-11, 13:23 #65
Fordeler med syntetisk kombinasjon:
- Mange leger er mer bekvemme med å la pasienten bruke syntetiske midler
- T3 og T4 kan justeres uavhengig av hverandre (Lettere å trappe opp???)
- Billigere (sannsynligvis)
Fordel med naturlig
- Dersom legene i dag tar feil og ett eller fler av stoffene calcitonin, T1 eller T2 trengs i kroppen så er det mer sikkert å bruke naturlig (selv om T1 og T2 også skal komme ved bruk av T3/T4... siden T4 omdannes til T3 og T3 omdannes til T2 ... osv)
Dette er det jeg kan komme på? Hva som er viktig for deg må du selv avgjøre.
Uansett vil du ikke kunne utelukke å reagere på fillere uansett hvilken tablett du velger så det er ikke sikkert at det blir klaff med første forsøk. (Selv om det er fåtallet som får problemer.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
05-01-11, 14:19 #66
Det er 100 % lovligt, så længe man importerer det selv. Måske den detalje, styrelsen overser? Jeg tror i øvrigt ikke på, at de tyske apotekere ville sende medicin ulovligt til DK. Nix. Men det er med thyroid - lidt - som med bl.a. melatonin, at man uden problemer kan købe det inden for EUs grænser men får problemer, hvis man forsøger sig på fx en amerikansk hjemmeside. Så hvis du skal importere thyroid, skal du lade være med at sende en recept til det firma, som producerer fx Erfa eller Armour. Det kan godt være, de kan sende inden for det land, de hører til, men de kan ikke sende til DK. En eller anden herinde forsøgte sig med det, og det blev taget i tolden og vedkommende kunne så få lov at vælge, om det skulle returneres eller destrueres, som jeg husker det.
I øvrigt ville et forbud mod thyroid da hænge ret dårligt sammen med styrelsens tilladelse til Glostrup Apotek i forhold til at fremstille thyroid.... Synes styrelsen ikke selv, det er ret ulogisk? Det er jo ikke engang os allesammen, der kan tåle thyroid fra Glostrup, eftersom den er lavet med laktose som et af hjælpestofferne.
I øvrigt har jeg da kendskab til mange, der har glæde af at skifte deres Ny Eltroxin eller deres Euthyrox ud med et andet syntetisk præparat - Levaxin eller Eferox, fx - ved simpelthen at sende deres recept til et tysk eller engelsk apotek. Tilladelsen kan de jo evt. søge senere. T3-tilskud skal man selvfølgelig ha en recept på, uanset hvilket land, man køber det i.
Og, som Anne HH herinde skrev i går, så er det jo fuldstændig ligegyldigt, om man får det bedre på grund af en evt. placeboeffekt eller ej.
Selv tror jeg ikke på nogen placeboeffekt, når man spiller i den her liga; enten virker lortet, eller også gør det ikke. Pardon my french.
Nielsigne
Ps. Vær i øvrigt opmærksom på, at de der hjælpestoffer kan spille en stor rolle i alle former for medicin; tåler man fx ikke laktose eller cellulose, skal man selvfølgelig heller ikke ha det i sit t3-tilskud eller sin thyroid!
Min mors læge, en glimrende overlæge på Slagelse Sygehus, kalder det med t3-tilskuddet for 'den tyske model' og siger, det ikke er noget, man ved så meget om her i DK. Så pøj-pøj med det. Du ka vel ligeså godt prøve både det ene og det andet - læs fx om Anne HHs erfaringer https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10515 Når jeg læser den tråd, tænker jeg på, hvor forskellige, vi er, for jeg kender nogle stykker, der slet ikke kan tåle syntetisk stofskiftemedicin. Men hvis man kan, og det går godt som for Anne HH, er der vel ingen grund til at bøvle mere med det end højst nødvendigt?
-
05-01-11, 17:29 #67
Helt enig Anisa
det var også derfor jeg ikke nævnte lægens navn - det ville kunne få kedelige konsekvenser for mange 
Helle99 hvor er jeg glad for at du selv har taget kontakten til sygehuset med positivt resultat
Med alt det du har nået i dag lyder det til at du har det overskud der skal til for at det hele lykkedes 
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
25-07-11, 11:58 #68
Kære Buskhult
Det ville være vidunderligt, hvis det var Sundhedsstyrelsen, der stod bag Thyroid fra Glostrup Apotek. Glostrup Apotek producerer Thyroid på forespørgsel fra enkelte danske læger, og så længe dette lægemiddel ikke er direkte forbudt, er det omfattet af Loven om magistrelt fremstillede lægemidler. Loven foreskriver, at der kun må skrives magistrelle recepter på lægemidler, der ikke i forvejen findes som en hyldevare, registreret/godkendt og produceret af en lægemiddelproducent. Det eneste Sundhedsstyrelsen har "foretaget" sig i denne sag er, ikke at forbyde fremstillingen af Thyroid. Det er det sidste, jeg er blevet oplyst om for et par uger siden, da jeg var på Glostrup Apotek for at afhente "klimakterie-medicinen".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-07-11, 13:29 #69
Tak for korrektionen.
Det kan være et godt "argument" overfor evt. vrangvillige praksis-læger, at Thyroid faktisk fremstilles på Glostrup Apotek med Sundhedsstyrelsens accept/godkendelse - hvorfor praksislægen udmærket kan udskrive en recept på dette.
kh/
-
31-08-11, 11:46 #70
. Har fulgt med i debatten om thyroid fra Glostrup apotek, men har forstået at mange skifter til Efa osv etter en stund. Er det riktig ?? Er der ingen her sum kun er på Thyroid fra Glostrup Apotek ? Det ville være så mye enklere for os danskere , hvis det er ok medisin Er i øyeblikket bosittende på Færøyene, men har avtale med min gamle danske lege, at hann vil skrive ut thyroid fra Glostrup Apotek, hvis det skulle blive aktuelt Er dog redd å begynne på det, da jeg ikke har lest noen gode tilbakemeldinger om det Er på Euthyrox og Lio i øyeblikket og det er ikke godt nokk. Har ikke lyst å bestille fra Tyskland osv, selvom mange skriver ,at det går greit. Jeg er 49 år og har havt lavt stoffskifte ( autoimmun ) i 10 år.
Er der andre mere aktive fora i øyeblikket ?? Vet, at det er en facebook-side om stoffskifte og thyroid, men har heller ikke der funnet svar på ,om thyroid fra Glostrup er ok.
Hav et godt efterår alle sammen
Lignende tråder
-
Thyroid fra Glostrup - indhold?
Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 21Siste melding: 21-09-10, 20:07 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40
Svar med sitat

Bokmerker