Viser søkeresultater 51 til 60 av 101
-
21-09-10, 19:56 #51
Sv: Thyroid fra Glostrup - indhold?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-09-10, 20:07 #52
Sv: Thyroid fra Glostrup - indhold?
Tak skal I have, så blev jeg så meget klogere
-
04-01-11, 23:10 #53
Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
Hej
Jeg har gennem længere tid forsøgt at få min endokrinolog til at ordinere kombinationsbehandling, da jeg ikke synes, at jeg trives optimalt på Eltroxin (T4). Hun sagde, at det ikke er muligt i Danmark.
Derfor har jeg forsøgt at finde ud af, hvordan man får f.eks. Amour eller Erfa fra udlandet. Men i dag talte jeg med Glostrup Apotek.
De laver Thyroid - der både indeholder T3 og T4. De laver dem i to styrker - en på 60 milligram og en på 125 milligram.
De sagde, at jeg bare skulle få min praktiserende læge til at udskrive en recept, og at jeg kunne regne ud hvor meget jeg havde brug for ved at omregne den dosis Eltroxin, som jeg tog i dag.
100 milligram Eltroxin svarer til 60 milligram Thyroid.
Det lød så simpelt. Jeg har en tid hos min praktiserende læge på torsdag. Så må tiden vise, om jeg får en recept.
Er der andre der har erfaring med Thyroid fra Glostrup Apotek?
Er der nogen der ved, om den indeholder det samme som Amour og Erfa?
Hvis dette er en pille, som ens praktiserende læge kan udskrive en recept på, så er det vel ikke længere nødvendigt, at få fat i medicin fra udlandet??
Er der nogen derude, der ved mere om det, end jeg gør?
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 23:20 #54
Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
Hej

Jeg husker at have læst, at nogle føler, thyroid fra Glostrup virker en del svagere end Erfa / Armour. Jeg husker ikke, om det indeholder /skal forestille at indeholde det samme.
Men du skal altså ikke lade dig forskrække af det med at importere medicin selv. Det er meget let og helt lovligt, og apotekerne på det internationale apotek her fx http://www.pharmacy-international.de/ er flinke folk med højt informationsniveau.
Håber, du finder, hvad du skal bruge.
Lige et Ps om prisen: thyroid fra Glostrup er dyrere end det fra udlandet. Jeg ville gerne selv støtte en dansk produktion men ikke for enhver pris og slet ikke, hvis kvaliteten er bedre andre steder.
Husk, at du kan få brug for ekstra medicin, hvis du skifter til thyoid. Jeg burde fx kunne gå på 125 mg thyroid, fordi det 'svarer til' de 200 µ syntetisk medicin, jeg fik før. Men i praksis skal jeg have det dobbelte - eller deromkring - hvis jeg skal have det godt ...
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 04-01-11 kl 23:24 Begrunnelse: Et ps om pris OG om dosis
-
04-01-11, 23:46 #55
Hej igen Nielsigne

Skønt at få et svar så hurtigt!
Det lyder godt, det med at importere fra udlandet. Men hvordan får jeg recepten?
Min endokrinolog har blankt afvist det.
Jeg har en tid hos min praktiserende læge på torsdag.
Kan han udskrive en recept på fx Erfa?
Jeg spurgte lægemiddelstyrelsen i dag - og de sagde, at de kan han ikke, da Erfa ikke er godkendt i DK.
Hvordan bærer du dig ad?
Bedste hilsner
Helle
-
04-01-11, 23:55 #56
Hej
Det er noget sludder. Thyroid er tilladt i EU, og derfor kan Lægemiddelforstyrrelsen ikke gøre til eller fra. Og ja, også din praktiserende læge kan godt skrive recepten. Ligesom endokrinologen kan. Vi kan vende tilbage til hvad der skal stå så den tyske apoteker kan forstå det
-
04-01-11, 23:59 #57
Hmm. Det vil jeg citere dig for, når jeg besøger min læge på torsdag

Jeg vil meget gerne vide, hvad der skal stå - tænk, hvis jeg kunne få ham til at skrive en recept med det samme!
Gør han det, tager jeg nok bilen til Tyskland, for at få medicinen med det samme!!
Helle
-
05-01-11, 07:42 #58
Hej Helle99

Jeg vil læne mig op ad hvad Nielsigne har skrevet i ovenstående indlæg(håber at det er ok Nielsigne
)
Jeg har fået Thyroid fra Glostrup apotek - nåede aldrig op i den rigtige dosis men følte at de var svage i styrke. I november eller december, jeg husker det ikke precist, skulle jeg hente en ny portion Thyroid på apoteket, men de havde ikke kunne skaffe det og havde istedet fået Armour !
Jeg har talt med min endokrinolog og fortalte ham at jeg ikke kunne leve med usikkerheden om Glostrup kunne levere min medecin eller ej, så vi aftalte at jeg kunne få en recept på Erfa
Recepten har jeg nu sendt til et apotek i Tyskland og jeg går nu og venter - så det kan lade sig gøre at udskrive en recept på Erfa
1. december 2010 startede jeg på Eltroxin og troede at det var det og at alt ville fungere efterfølgende....nu er jeg på mit 5. slags stofskiftemedicin og håber snart at Erfa kommer - det vil så blive det 6. og forhåbentlig det sidste for jeg syntes efterhånden at jeg er rundtosset og bliver ved med at befinde mig i en gråzone hvor jeg ikke kan fungere.... Oven i det hele har jeg mistet mit arbejde efter en lang sygemelding
MEN nu skal det ikke dreje sig om mig, men om dig Helle99
Det jeg prøver at sige er bare at du skal holde fast på din ret og du skal være dig selv nærmest - drop flinkeskolen for med den når du ingen vegne
Der er for lægen ingen problemer forbundet med at udskrive en recept på Erfa.
Glæder mig til at læse hvordan det er gået
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
05-01-11, 07:56 #59
-
05-01-11, 08:14 #60
Jeg blev henvist til Næstved Sygehus af min egen læge så det er ikke en privatpraktiserende endokrinolog jeg har fundet. Hvis du bor i nærheden kan det være en mulighed - jeg har ikke styr på om man frit kan vælge indenfor det offentlige.
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
Lignende tråder
-
Thyroid fra Glostrup - indhold?
Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 21Siste melding: 21-09-10, 20:07 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40

Svar med sitat

Bokmerker